FTDI USB/SPI

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Středa Březen 4 22:28:12 CET 2015

Dne 4.3.2015 v 21:37 Jan Waclawek napsal(a):

> Ja som cipy od FTDI mal poslane zo Skotska :-) a na USB bolo v tom case
> napriklad rad ezUSB od Cypressu alebo TUSB3210 od TI.

Bylo toho víc, ale u vždy s tím byl spojen nějaký problém - buď se to
nedalo sehnat nebo chyběla dokumentace. FTDI se shánělo sice obtížně,
ale použití bylo celkem bez problémů a hlavně jednoduché.

> Pouzitie obvodov FTDI aj dnes riesi viac problemov, ktore bastlicov a
> jednorazovkarov netrapia, ako uz bolo naznacene.

> So vsetkym je dost problemov, mozete prosim byt konkretny - problemy s
> ovladacmi, s hw, so spolahlivostou...?
>
> Tych niekolko malo pokusov co som robil s FT2232C dopadli podla mojich
> predstav a tym padom som toto pokladal za riesene pre pripad do
> buducnosti. Tu sa dozvedam, ze to tak nie je a snazim sa dopatrat
> podrobnosti, to je snad pochopitelne.
>
> wek

Problém byl se čtením dat v MPSSE, musel se vložit sleep 10ms a pak
ještě přečíst status, jinak to nic nenačetlo. Horší bylo, že gcc ve
Windows nedokázal přilinkovat tu FTD2XX.dll. Kolega co Windows fakt umí
říkal, že ta dll používá jakési prastaré API. Dalo se to obejít pomocí
Windowsího ekvivalentu dlopen(). Zřejmě oba tyto problémy nevzniknou,
pokud budete používat MSVC a pojedete čistě na Windows.

Mrazík