otazka na 3D tlaciarne

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Březen 3 19:57:11 CET 2015

Mám to taky ve svém dlouhodobém plánu. Už jsem i zkoušel dispenser
na polevu (s malou tryskou) i na dávkování těsta (s velkou tryskou).
Zkoušel jsem to jak stračeným vzduchem (stejný princip jako dávkování
pájecí pasty) i mechanicky (krokáč a závitová tyč). Slušně funguje oboje.

Použít nějaké zpracování obrazu by se mi sice líbilo, ale to bych se v tom
zavrtal a neudělal bych nic. Takže to bude na principu běžné hromadné
výroby, tj. pomocí přípravků. Ze dřeva vyfrézuju ne moc hlubokou (cca 2mm)
negativni "formu", tj. prostě prohluběň ve tvaru perníku. Samozřejmě pro
všechny používané tvary. Takže při vlastním dávkování bude jasná
a jednoznačná poloha polotovaru. Navíc všechny ty "formy" budou z jednotného
polotovaru, takže se nebude muset ustavovat nula ani výška polotovaru pro
různé tvary perníku, jen se vymění připravek.
Samozřejmě by by formy šly udělat i na 3D tiskárně, ale k té se pořád nějak
nemůžu přesvědčit.

PL

***************************

From: "Kuba Jan" <honza.kuba na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, March 03, 2015 4:41 PM
Subject: Re: otazka na 3D tlaciarne

Dne 3.3.2015 16:33, Jindroush napsal(a):
> https://www.youtube.com/watch?v=sy3Oy5mmMiA

Pěkné, to musím večer ukázat! Na tom prvním odkazu - video - je ve 3:10
vidět právě to, čeho jsem se obával - trochu jinak "upečený" perník  a
tiskárna maluje do prázdna - teče to bokem :-(
Chtělo by to snímat kamerou, uložit profil perníčku a pak analyzovat a
malovat podle nějaké předlohy. Nebo náhodný obrazec se zvolenými motivy
( Vánoce, Velikonoce, svatba, pohřeb ... :-) )