Šikovní droni

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Neděle Březen 1 17:09:57 CET 2015

Zdravim,
ano je to hi-tech hracka na wow efekt.
jenomze: prave z malych a proflaknutych veci se nakonec da postavit to NECO.

na zacatku je to treba externi vypocetbi system na vyhodnoceni dynamiky
pohybu (tusim tam rikali neco o 50 mereni za vterinu). kdyz se algoritmy
osvedci, je mozne je 'zminimalizovat', tedy sestihlit soft a zmirnit hw
naroky.

dalsim krokem je identifikace okoli (mam pocit, ze na tomto malokdo
pracuje): jak je mozne, ze male kompakty velice svizne identifikuji
tvare, usmevy, dokonce vice tvari, kamery uz maji zabudovane algoritmy
na rozeznavani registorvanych tvari ... proc nevyuzit tyto algoritmy na
zajistovani udrzeni robota na ceste?

dalsi slabinou dnesnich 'inteligentnich' zarizeni vidim v nespravne
volenem systemu rizeni. jakozto odchovan asimovem, vzdy jsem obdivoval
jeho roboty ... jeden inteligentni centralni mozek. dnesni roboty sjou
spis jako hmyz: reaguji na podnety ... tot vse.

mala odbocka: libil se mi zx spectrum - maly rozmermi a velky moznostmi.
do momentu, nez jsem si koupil vlastni atari a vnoril se do jeho
architektury. to nebyl jeden pocitac, respektive, tam nebylo jedno CPU.
naprosta nadhera - u sinclairu se chudak procesor potil, jak se snazil
vsechno stihat - beh programu, vykreslovani obrazu, ohandlovani
periferii. u atari na to vsechno byly dalsi procesory a hlavni CPU
prakticke jenom ridil jejich chod.

proc nevyuzit tento system pro roboty?
- kamerovy system (nebo vice systemu) na rekognoskaci prostredi: jeden
procesor
- autonomni procesor na pohybove ustroji (je jedno, jestli kola, nebo
litaci system)
- dalsi senzory (teplota, svetlo, uv, magneticke pole, zvuky ... atd)
dalsi procesor(y)
- a hlavni CPU, ktery 'jenom' sbira vyhodnocene udaje a rozhoduje a ridi.

kdyz vidim nektere konstrukce, kde jedno AVR, nebo PIC se snazi delat
vsechno ... a kazdy team se tim lopoti po svem a chce udelat vsechno.
osobne si myslim, ze uz je to vsechno hotove, jenom to neni poskadane
dohromady.

:)

   Sam