OT? Schemy k zariadeniam, was: Elnec LabProg48LV c2UgbG91xI3DrS4u

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Úterý Červen 30 14:27:55 CEST 2015

Chybný příklad. Nemám hromadu peněz. Objektivní překážka :-).
Ale pořád si myslím, že se s pojmem svoboda zde zachází účelově. To mě vadí.

Berte to takhle (bez ohledu na předchozí):
Mám žízeň. Tedy ... chci být uživatel drogy, v tomto případě alkoholu.

Mám možnosti:
Pivo.
Víno.
Lihovinu.

Je mi < 18, nemohu pít. Není to nic nesvobodného, je zde objektivní příčina restrikce (znatelně větší destrukce mladého
organizmu).
Jinak si mohu svobodně vybrat, nemusím si zaplatil lihovar, pivovar nebo vinici.

Ale.

Mějme hypotetické místo s restauracemi, kde dávají víno jen bifteku a oblečenému ve fraku nebo vůbec.

Máte volbu si pořád volit víno, ale ne už stejným způsobem jako ostatní pochutiny. Ech co to plácám, ředěný jed.

To jen k mému chápání definice svobody výběru hmotných statků.

Co tím chci říci. Pokud je je nějaká příčina, kdy si nemohu vybrat mnou preferovanou vlastnost/věc za srovnatelných
podmínek, ať už objektivní, logistická, nebo finanční nejedná se svobodnou volbu, ale o omezenou volbu.

ced