OT? Schemy k zariadeniam, was: Elnec LabProg48LV c2UgbG91xI3DrS4u

Kosta kosta na mcu.cz
Úterý Červen 30 13:44:54 CEST 2015


Dne 30.6.2015 v 13:11 Pavel Troller napsal(a):
>
> Tento příměr se mi nezdá úplně přesný. Dovolím si přijít s jiným, podobným,
> který dle mne sedí více.
> Existuje řada výrobců automobilů, kteří vyrabí auta různých značek, kubatur,
> barev, tvarů, provedení atd. Je vskutku z čeho si vybírat! Ale pak zjistíte,
> že v 97% těch aut je motor od jednoho jediného výrobce. A vy třeba ten motor
> z nějakého důvodu nechcete. Ano, je výkonný, ekologický, sice občas chcípne,
> ale pak se obvykle dá zase s menšími potížemi nastartovat :-). Dělají se
> verze pro benzín i diesel, pro užitkové i sportovní vozy. Ale všechny ty
> motory do jednoho mají tu vlastnost, že ten motor vlastně není váš - byl
> vám do auta jen zapůjčen a můžete ho nastartovat, užívat shodně s jeho
> manuálem a poté zase vypnout. Nepatří vám. Nesmíte na něm ani vyměnit špunt
> od hrdla olejové nádrže, natož abyste si k němu zkusili připojit nějakou
> diagnostiku a zkusit zjistit, jak funguje uvnitř. Přísně zakázáno! No, a
> teď si představte, že existují lidé, kterým to vadí a takový motor mít v autě
> prostě nechtěli. Proto sahli po motoru jiného výrobce, který vám prodá poctivý
> kus železa a ještě dodá zdarma i sadu nářadí pro kompletní demontáž, montáž
> a upgrade motoru na nejnovější díly, jak se postupně stále vyvíjejí. No není
> to lákavá nabídka ?
>    Auto s ním bude jezdit možná i lépe než s původním. Bude méně chcípat, možná
> ten motor bude maličko hlučnější a nebude mít ty nejnovější technologické
> výkřiky atd. Ale auto s ním bude plně použitelné, na všech silnicích, s
> běžnými palivy.
>    A teď pozor: Zjistíte, že vám nechtěji prodat pro takové auto přívěsný vozík!
> Nevyrábějí se! Proč ? No, vývoj by stál více peněz. Bylo by třeba nechat to
> homologovat i pro auta s motory jiného výrobce, než toho jednoho. Ty motory
> nemusí mít garantované vlastnosti a co když to pak nebude fungovat ? Proto jsme
> opatrní a dodáváme své zboží jen pro ověřené a samozřejmě majoritní sestavy
> vozidel.
>
> Tož takhle to vidím já :-). Nesnažím se o flamewar, jen jsem měl pocit, že
> ten OS se v počítači nespotřebovává jako palivo, ale je jeho podstatnou
> oživující komponentou, jako je motor v autě :-). A hned bych řekl, že to
> vypadá trošku jinak :-).
>
Uznávám,
tohle sedí mnohem lépe :) Jenže nechápu jak to omezuje mou SVOBODU :) 
To, že jsem zvolil minoritní motor byla má SVOBODNÁ vůle, tím, že jsem 
si ho vybral jsem přijal i omezení s tím spojená.  Vždyť si stále mohu 
ten vozík postavit svépomocí a nechat si ho homologovat. Možná se 
dokonce najde i třetí strana, která bude ochotná stavět společně se 
mnou. Ale v žádném případě nemám morální právo kritizovat výrobce vozíku 
pro majoritní automobil. Vždyť  bych mu upíral právo na SVOBODNOU volbu 
pro co a pro koho bude vyrábět.

Psal jsem to v mém úplně prvním příspěvku na toto téma.
SVOBODA jednoho může kolidovat se SVOBODU druhého

-- 
S pozdravem
M Kosťa Kostomlatský



Další informace o konferenci Hw-list