Re: Elnec LabProg48LV se loučí..

Jirka zaloha na volny.cz
Pondělí Červen 29 11:09:53 CEST 2015

To neni pravda. Servis me zivi desitky let...

Rada problemu se odehrava vyhradne na HW bazi a tam schema casto velmi
pomuze. Dokonce je to tak, ze v nekterych pripadech se da omezeny
uceleny "subblok" uplne nahradit, cimz se vyresi i potreba toho
firmware. Nedavno jsem tak (byt na skolske urovni, ale presto) vyresil
UV mazacku od Elnecu. Pochopitelne pres reverse engineering, ale tam jde
skoro o "krystalku" ;-) Viz moje tehdejsi dotazy k PICBasicu...

Pokud je vyrobce natolik paranoidni, ze mu vadi predstava pripadne
obnovene vyroby jim davno opusteneho zarizeni, tak to sice naprosto
nechapu, ale prave ona vazba na firmware tomu ucinne brani. A to tim
vic, cim je ono zarizeni "jednocipovejsi" a "SW based", tedy modernejsi,
tedy jde o jakousi automatickou regulaci z pohledu vyrobce (!)
nezadoucich aktivit.

Suma sumarum: neposkytovani schematu k "obsolete" zarizenim (to same se
tyka datasheetu k podobnym soucastkam apod.) je cistej opruz. Jeho
prolomeni (lepe receno obnoveni starych dobrych zvyku) by byl vstricny
krok, privetivy k uzivatelum a prakticky zcela bez nakladu pro vyrobce...

--
Jirka