Re: Arduino - přepisování EEPROM

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Červen 29 09:36:29 CEST 2015

>chtel bych se zeptat zdejsich arduinaku,

No, ak nevadi ze som zaryty anti-arduinista... :-)

>jak zabranit prepsani/vymazani
>EEPROM pri nahrati projektu do procesoru?
>To ze se mi vymazou data z EEPROM je vlastnost nebo to lze nekde nastavit?

AVR mavaju jeden bit vo fuses ktory sa vola EESAVE - pozrite datasheet
kapitolu "Memory programming", tabulky pre fuses, napr. z datasheetu k
ATMega48/88/168/328 (8271I) tabulka 28-8
EESAVE - fuse high byte bit 3

EEPROM memory is preserved through the Chip Erase

Default: 1 (unprogrammed), EEPROM not reserved

>Program nahravam pres UsbTinyIsp.

To je tipujem (nechce sa mi hladat) hardwarove programovadlo, to na vec
nema vplyv. Pravdepodobne pouzivate avrdude ci uz priamo ale nepriamo z
toho arduinovskeho prostredia; ako sa nastavuju fuses si nastudujte z
manualu http://www.nongnu.org/avrdude/user-manual/avrdude_4.html (do
pozornosti okrem samotneho -U memtype:op:filename doporucujem aj precitat
text okolo -u) alebo pouzite nejaky klikaci frontend pre avrdude.
Doporucujem opatrnost pri nastavovani fuses pre zdroj hodin, lebo je tam
urcita moznost "samovrazdy" (nastavenie na externe hodiny, tie potom pri
nasledujucom pokuse o programovanie treba odniekadial priviest).

wek