Závada monitoru LCD

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Středa Červen 24 22:07:38 CEST 2015

Já jsem úspěšně vestavěl místo trubic LED pásky u staršího LCD/TV
montoru k PC.  Musel jsem LED pásky  je ostříhnout na šířku cca 6mm ( z
původních 8mm) . Původně byly v hliníhovém žlábku dvě CFL trubice průměr
asi 3mm.
Dvě trubice nahoře, dvě dole. Šly ven, jen silikonové koncovky -
puchodky jsem nechal.
Rozborka je trochu komplikovanější, oba hliníkové U profily drží na
desce spojené uprostřed LCD panelu samolepicí AL páskou. Ta se musí
odlepit, obě pulky jsou pak dobře od sebe.
Celé se to pak rozpadne na několik dílů, samotné LCD, zadní plastový
difuzor  z mléčného skla šířce onoho žlábku, nějaká folie mezi tím a
další folie upředu před LCD.
Ten hliníkový řlábek naszený na celém tom "sendviči" zezhora a zezdola
LCD panelu má uvnitř nějakou folii, takže nehrozí zkrat boku LED pásku
na zem, nebo mezi sebou.
Po sestavení jsem odpojil napájení měniče( ze zdroje monitoru 15V a
zajistil napájení pásku z 7812 připojeného na 15V větev.
Jas se řídí stmíváním LCD, jediná vada na kráse je, že po vypnutí
monitoru stále svítí podsvětlení. Měnič měl nejspíš on/off ovládání. Ale
stejně se to vypíná celé hlavním vypínačem u zásuvky, tak to nevadí.
Spínání podsvětlení by šlo vyřešit odvozením od kontrolky zapnutí monitoru.

JaKub