Závada monitoru LCD

d.petr d.petr na post.cz
Středa Červen 24 15:07:34 CEST 2015

Dobrý den,
začal mi zlobit monitor. Ze začátku se jen občas při zapnutí nerozsvítil
podsvit. To "občas" bylo stále častější, pak už jsem musel
vypnutí/zapnutí zopakovat a teď ho startuju vypínáním/zapínáním třeba
1/4 hodiny, pokud se to vůbec povede. Vždycky kraťoučce problikne, takže
lze postřehnout, že obraz je vykreslen, ale trvale se nerozsvítí.
Doufal jsem v tradiční závadu - nějaký nafouklý kondenzátor. Jenže
napájecí zdroj (externí) je nejspíš v pořádku (jeho náhrada jiným
nepomáhá) a v monitoru je elektrolytů velmi málo a vypadají v pořádku.
O jakou závadu by se mohlo jednat? Je to starší LCD se zářivkovým (ne
LED) podsvitem. Že by odcházela ta výbojka? Nebo máte jiný nápad?
Kolik vlastně V tak bývá na výstupu zdroje pro podsvit?

PM