Cim zvedat klapku pred vetrakem

Ivan Kiss Ivan.Kiss na novohrad.sk
Pondělí Červen 22 14:19:24 CEST 2015

Neviem aky vykon ventilatora mate k dispozicii, ale ja som si vyrobil
jednoduchu klapku k digestoru ktora funguje skvele.
Urobil som skicu pre nazornost.
Je to kus 110mm novodurovej trubky v ktorej je na oske kruhova klapka z
lahkeho plastu. Os otacania neprechadza stredom kruhu, preto musia byt
bocne strany zmensene, aby slo klapku pootocit o 90 stupnov. Dorazy a
zaroven tesnenie som urobil vlepenim kuskov vysokeho tesnenia na
okna/dvere (oranzova farba na skici).
Klapku zatvara zavazie - skrutka, ktora je zaskrutkovana do klapky.
Velkostou a dlzkou skrutky nastavite silu zatvarania. (Ja som ju
namaloval pridlhu :-) ) Vzdialenostou skrutky od osi otacania klapky
nastavite progresivitu zatvaracej sily.

Cely tento "modul" som vlozil do 125mm vetracieho potrubia a utesnil
molitanom.
Mne sa to podarilo urobit tak, ze aj pri najnizsom stupni otacok
digestora sa klapka dostava do temer vodorovnej polohy a nepredstavuje
tak velky odpor.
Myslim, ze aj ked mate maly vykon ventilatora, tak by sa to dalo vyladit
k spokojnosti. Jedine prilis lahku klapku s malou zatvaracou silou bude
otvarat aj prievan.

Ivan Kiss

Dňa 21.6.2015 o 22:04 Petr Simek napísal(a):