Kolikove a dutinkove listy - jak spojovat?

Jirka zaloha na volny.cz
Neděle Červen 21 22:49:48 CEST 2015

Jo, diky za (jako obvykle) seriozni odpoved.

S tou nestandardizaci (fuj, to je slovo...) mate pravdu, napr. jen u
Fishera najdete x ruznych prumeru kulatych dutinek a koliku (
http://www.fischerelektronik.de/fileadmin/fischertemplates/download/Katalog/connectors.pdf
- prohlizecova strana 26 a dale). S jinymi vyrobci se to pritom moc
nepotkava a kdo vi, co pritom zrovna v drogerii dostali. Protoze - jak
jsem z mnoha pripadu pochopil - dnesni "obchodnik" zpravidla
neobjednava, ale dostava (zrejme nejaky pridel ci co, jak za bolsevika,
oni tomu obvykle rikaji "z centraly").

Dutinky s krabicovitym tvarem kontaktu znam, nicmene jsem snad jeste
nepotkal zlacene provedeni ve forme nizke lamaci listy s rozteci 2,54 mm
(coz potrebuju).

V danem pripade - ktery me inspiroval k dotazu - budu pouzivat prevazne
vicepinove useky, takze se asi samci budou zasouvat tou tenci stranou.
Rozebirani bude spis prilezitostne a kdyby mel nastat problem, tak se ty
dutinky proste vymeni za nove, nebo se zkusi silnejsi konec...

P.S.: potvrzuji, ze jacky - a to zejmena 3,5 mm - vzdycky byly tragedie.
Jednou z moznych pricin krome provedeni a materialu kontaktu je nytovani
vyvodnich plisku ke kontaktum (jak u male, tak u female) + obvykla
kombinace s tvrzenym papirem. Nekdy se to da zlepsit propajenim
nytovaneho spoje, ale neni to 100% reseni a ne kazdy jack to snese.

--
Jirka