RE: OT: levnédeskové výměníky

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Sobota Červen 20 10:57:25 CEST 2015

Já bych nejprve vzal nějaké čerpadlo, kus hadice a pokud máte obě dvě studny
hotové, tak zkusil čerpací zkoušku. A nechal bych to jed aspoň 14 dni.
Samozřejmě neznám Vaše "geo" poměry, ale v mém okolí se stala taková
zajímavá věc a docela nevysvětlitelná. Tedy geolog to vysvětlil nějakým
neočekávaným jílovým klínem. Kolega měl jednu studnu, mělkou, a vody, že
nevěděl co s ní. A tak nějakých 100 m dál udělal vsakovací dren a hurá jdeme
topit. Po 2 měsících začala voda docházet a bylo. Tak překopal ten vsakovací
dren na vzdálenost 20m a stejně to nepomohlo. Jak to řešil dál, se budu
muset zeptat.
Míra

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Friday, June 19, 2015 12:09 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT: levnédeskové výměníky

No proč jsem se ptal - uvažuju, čím honit primární okruh vody do tepelného
čerpadla voda-voda. Tedy vodu ze studně, kde mám hladinu cca ve 130 cm, skrz
trubkový výměník do vsakovací studny (výrobce TČ mě přesvědčuje na trativod,
že má větší plochu) kde se to bude vsakovat zase do písku cca v hloubce 1m.
Tlaková ztráta je daná v podstatě jen trubkama a odhaduju ji na 2m. Původně
jsem tam chtěl dát jen oběhovku co se dává na topení, ale bojím se že by
mohly být problémy s prvotním nasátím. Tak uvažuju o ponorném čerpadlu Laing
do studně a k tomu ještě tu oběhovku s tím že v létě, kdy budu barák chladit
jen pasivně, by měl ten Laing stačit samotný. Zatím nevím o nějakém jiném
dobře regulovatelném ponorném čerpadle, které by mělo cca dvojnásobný výkon
než ten Laing.

Anděl

Dne 19.6.2015 v 9:27 Miroslav Draxal napsal(a):
> No protože ty solára mi běhají už 5 rok a v té době to byla asi jediná
volba. A protože jsem se je naučil hezky řídit, tak jsem zůstal u Langa. Má
to ještě výhodu v tom, že stačí, abych měl jenom jedno náhradní. V případě
poruchy (což se ještě nestalo) stačí povolit velkou převlečnou matici na
těle čerpadla a vyměnit vrchní kus s elektronikou a kluzným ložiskem a jede
se dál. Už jsem jedno i kuchl, a jak to tak vypadá, tak ani elektroniky by
nebyla tak složitá. Je tam procesor a okolo navěšené nějaké tranzistory a
trochu bižu. Porty u procesoru jsou zdá se dobře oddělené odpory, takže
nehrozí v případě poruchy odpálení brány procesoru. Takže pokud neumře
procesor na chybu v křemíku, myslím že ty čerpadla poběží hodně dlouho i s
případnýma opravama. A navíc jsou fakt na to, jaká mají čerpací výkon HODNě
malá.
> Míra

oběhových čerpadel přecházejí na synchronní motory a myslím že účinnost bude
s tím DC srovnatelná, možná (podle provedení) i lepší. U solárních panelů je
sice hezké "regulovat" výkon čerpadla tím že ho napájíte z FV panelu, ale
nevím, jestli taková samoregulace je zrovna optimální.