Zemní smyčka.

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Červen 19 11:19:58 CEST 2015

Zdravím,
  každý operák navíc je ve zvuku slyšet. Hlavně záleží na tom, co se po tom
vlastně chce. Jestli skutečně kvalitní poslech, nebo jen aby to nebylo úplně
němé a v podstatně náhrada PC speakeru :-).
  Já používám mimo jiné také elektronkové zesilovače Mono 50. Jelikož si je
udržuji a změřil jsem si izolační odpor, zaizoloval jsem prostě v zásuvkách
pro ně kolíky a zem jde jen přes audiokabely. A hraje to opravdu dobře. Jinak
tam byly přesně ty artefakty, o kterých píše autor. Naprosto tomu ale vévodil
provoz na ethernetu.
  Uvažuji o vestavění automatického detektoru zemní smyčky do zesilovačů a
přemýšlím o jejím návrhu. Detektor by při zjištění spolehlivého uzemnění přes
signálové vstupy odpojil zemnicí vodič a při případném přerušení tohoto
zemnění opět připojil. Neřešil to tu náhodou už někdo ?
  Jinak ještě k oddělovacím trafům - linková trafa se používají i
v profesionální sféře a při kvalitním provedení jsou k nezaplacení (což se
taky na jejich ceně patřičně projevuje). Musí být hlavně stíněná, jinak trafo
chytá síťový brum a je to s ním ještě hoší. Tesla vyráběla taková "vajíčka"
v permalloyovém krytu a pokud bych taková trafa měl, byla by to pro mne
prvořadá volba. Případný slabý útlum na nejvyšších frekvencích (bývá tak do
2 dB) se snadno dožene korekcemi zesilovače.
  Zdraví Pavel