Dokumentace kodu

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Čtvrtek Červen 18 16:53:47 CEST 2015

Jen doplním.
Od verze 1.8.8 umí doxygen přímo generovat obrázky přímo z programu DIA (mimo graphviz, jak už někdo zmínil). Trochu to
kazí fakt, že dia se už nějak moc nevyvíjí, ale což, používám i jiné prográmky na které se 10 let nesahlo a slouží :-)

Pro psaní lze s výhodou použít rozšířené markdown syntaxe (jak v komentářích, hlavně tabulky), ale hlavně v samostatných
souborech - (stránky popisující o čem to je a kde začít).

Pro (nejen) realtime systémy nepoužívat UML (je určen pro objektově orientované návrhy) ale podívat např na SDL-RT. Když
se rozhodnete, že z toho nechcete generovat kód, lze používat takovou uvolněnou syntaxi,  člověk to pochopí a stroji je to
jedno. Dobře se v tom navrhuje a kódování je pak už jen rutinní činnost (bohužel :-).

Doxygen má dost omezené možnosti, ale tak nějak časem jsem to začal brát jako výhodu. člověk se moc nerozvášní, zůstává u
důležitého a snadno se hledají známé vzory. Podle mě je to čitelné a člověka to donutí psát k funkcím i trochu
pochopitelnou dokumentaci :-)

Já tak píši (doxygen) uživatelskou dokumentaci k modulům. Generuji ji pouze z H souborů (podle mě v C souborech
dokumentace jen překáží - co má funkce dělat je v H (jinak je stejně ten sobor takový ... prázný) a v C jsou jen
implementační poznámky, které uživatele stejnak nezajímají (zejména u knihoven). No ale chce to pracovat jak C tak H
soubory zároveň, což někteří lidé snášejí ... ne moc dobře.

Začínám psát vždy první H soubor abych si rozmyslel, to vlastně má umět.

\note
No což, jak tak koukám, TI zabstakňuje i HW, to je samé unified u názvu periférie ... Du rozběhat hodiny, ten hodinkový
tick je sice sympatický, ale nějak to nepočítá :-)

ced