článek o Arduino IDE na rootu

Petr Simek psimek na jcu.cz
Sobota Červen 13 20:27:32 CEST 2015

On Sat, 13 Jun 2015, balu na home wrote:

> Co moze vidiet hacker, ktory by nasiel cestu ako komunikovat s takym
> mikrokontrolerom? Povedzme ze zavesim spominane polievanie sklenika na
> verejnu siet a nebudem nijak chranit komuninaciu. Bude mi bezat spominany
> program. Pisal som ho sam a existuje len v jednej instancii na svete. Nikde
> nie je zdokumentovany, len v pamati programu mikrokontroleru je binarka.
> Utocnik nevie s cim sa rozprava. Co moze o systeme zistit?

Nemusi nic zjistit, staci pokud vi ze to zarizeni reaguje. Muze chvili
poslouchat (coz je na wifi bez problemu) a pak treba opakovane posilat
ruzne odposlechnute prikazy aby zkusil jak bude zarizeni reagovat.
Pokud tim prikazem bude otevri ventil/zavri ventil a on je tam posle
v obracenem gardu tak finalni stav bude otevreno.