Re: článek o Arduino IDE na rootu

Pavel Poucha p.poucha na papouch.com
Sobota Červen 13 20:24:45 CEST 2015

Dělal jsem si srandu, ale v ono v některých případech je třeba být opatrný. Mohl bych dlouho vyprávět o silenostech, ketre páchají různí vseumelove. Například nezabezpecne rozhraní požární ustredny.( bylo využito k nastavení na požární poplach, čímž došlo k odblokování dveří a k vykradení objektu) Nebo třeba přenos částky placené kartou v ASCII bez jakéhokoliv šifrování a zabezpečení. (30 pokladen v nejmenovaném supermarketu‎) Nebo třeba nastavení semaforu defaultne na zelenou v případě ztráty komunikace (hlídání úseku silnice)..

Tedy je zbytečné být paranoidní, ale každá sranda má své meze.

Kontrolni otazka, soudruzi: Kdo z vás nakupuje v DigiKey a když to při velkých částkách chtějí, posle jim faxem/mailem údaje platební karty?

Zdraví Papouch
  Původní zpráva
Od: balu na home
Odesláno: sobota, 13. června 2015 19:44
Komu: HW-news
Odpovědět: HW-news
Předmět: Re: článek o Arduino IDE na rootu

tlaciaren neriadi 8 bitovy mikrokontroler, takze tento pripad nechame
mimo. V tychto veciach nie som uplne vzdelany, takze ma to velmi zaujima.

Co moze vidiet hacker, ktory by nasiel cestu ako komunikovat s takym
mikrokontrolerom? Povedzme ze zavesim spominane polievanie sklenika na
verejnu siet a nebudem nijak chranit komuninaciu. Bude mi bezat
spominany program. Pisal som ho sam a existuje len v jednej instancii na
svete. Nikde nie je zdokumentovany, len v pamati programu
mikrokontroleru je binarka. Utocnik nevie s cim sa rozprava. Co moze o
systeme zistit?

Ako teda zabranime tomu aby prechladnute deti pana Lukesha spadli do
ciernej diery????