Re: článek o Arduino IDE na rootu

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Červen 11 10:56:51 CEST 2015

Arduino mi nevadi, naopak, pokud pominu jeho natvrdle IDE (a to, ze je ten
kod vlastne C), libi se mi. Hlavne se mi na nem libi to, ze prineslo
programovani pro MCU opravdu sirokym vrstvam, nasledkem cehoz, kdyz dostanu
do ruky nejaky senzor nebo obecne MCU periferii, staci do googlu nabouchat
"XXXXX arduino" a ve vetsine pripadu najdu kod, ktereho se muzu pro prvni
pokusy chytit (ze si ho vetsinou prepisu podle sebe a nakonec to cele skonci
na ARMu a Pascalu, to uz je druha vec, ale ziskam nejake voditko pro prvni
hrani). Navic vetsine tech "netechnickych" autoru to puvodni Arduino bude
bohate stacit a skonci u nej, cimz se zvysuje poptavka a snizuji ceny i pro
mne (mam nejaka MiniPro porad v supliku a spotrebovavam je jako samostatne a
sobestacne minimalisticke moduly s MCU k cemukoliv).

Co se tyka Wiringu - mam za to, ze mi umoznuje bejt linej (a pouzivat cizi
knihovny a kusy kodu, ktere jsou pomerne slusne vzajemne kompatibilni) a
pritom mi nezakazuje nebejt linej (kdyz se mi z toho libovolny kus nelibi,
nikdo a nic mi nebrani prepsat si kod podle sebe). A priznam se, ze
minimalne v prvnich pokusech s periferii (displej, senzor etc.) jsem linej
moc rad - kdyz si prinesu novou hracku, tak si s ni chci hrat a ne pul dne
vymyslet, jak to uator datasheetu vlastne myslel a proc to ted se mnou
nemluvi a podobne. To je faze, ke ktere se dostanu nekdy pozdeji, az narazim
na limity toho prevzaneho reseni - fakt nepatrim k tem, si musi za kazdou
cenu napsat kazdy byte sam, ja si sveho volneho casu docela cenim a proto
predelavam jen ty casti, kde je to nutne.

Pavel Kutina