signalovo spracovatelska...

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Červen 10 09:30:07 CEST 2015

No tak potom dolepopisany plan B. Za idealny priebeh budeme pokladat delta
pik, t.j. vsade nula a v jedinom bode maxima jednicka. Postup potom je
- oprahovat zdola kvoli sumu
- najst maximum, zrejme staci v nejakom uzkom rozsahu
- onormovat na maximum
- sucet vahovaci priebeh krat stvcore hodnot (t.j. rozdiely oproti
idealnemu priebehu co je vsade nula s vynimkou maxima, ktore vyriesime
jednym vrzom tym vahovacim priebehom vid nizie)

Vahovaci priebeh urci citlivost na sirku toho piku, naviac musi byt nula v
bode maxima. Najjednoduchsi je jednoducho vsade jednicka a v okoli maxima
danom maximalnou predpokladanou sirkou nula. Rafinovanejsie vahovanie ma
potom tvar "obrateneho relativne sirokeho piku", ktory bude vracat
nepriaznivu hodnotu aj v pripade, ze vedlajsie piky prip. zvysene pozadie
uz zaniknu, ale hlavny pik bude sirsi nez ziaduci.

Toto by malo byt vypoctovo relativne nenarocne, urcite menej narocne nez
hladanie mensich pikov. Na zaklade povodneho popisu problemu nevidim
nejaky valny vyznam v hladani mensich pikov, lebo si okrem ineho pisal aj
ze sa energia vie rozliat do sirokeho pasu ("Kym je tam cistiaca aktivita
tak je v spektre mnozstvo ciar, alebo aj suvisle pasma")

wek