Re: OT Víkendový kviz

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Červen 6 22:56:49 CEST 2015

Též mě první napadla stříbřenka:-)

S odpařováním souhlasím. Ověřit se to dá např. zakrytím, nejlépe sklem, aby
bylo dovnitř stejně hezky vidět.

PH

From: Pavel Troller
  no, ještě jedna odpověď přišla soukromě, jinak nikdo... Tak to upřesníme.
Barva to není. Je to benzín, ve kterém byl vypláchnut štětec po použití
barvy
Hammerite - kladívková šeď.
  Zajímavé je, že se to tam "vaří" nepřetržitě, už mnoho hodin. Teď večer
se zřejmě vlivem snížení teploty proces zpomalil, ale převaluje se to tam
úplně stejně jako na tom videu, jen pomaleji.
  Čím to je ? Já si to vysvětluji tím, že na povrchu se benzín odpařuje,
tedy se povrch ochlazuje a klesá, čímž vytlačuje teplejší spodní vrstvy
nahoru a tím se unášejí ty částečky barvy. Je to správný výklad ? Jiný
princip
tohoto "perpetua mobile" mne nenapadá.
  Zdraví Pavel