[!!Mass Mail]Re: OT Prec s Arduinom

Pátek Červenec 31 10:13:09 CEST 2015

Domnívám se, že to kachna bude. Posilovač ať už řízení nebo brzdy by neměl být schopen "přeprat" člověka. Vycházím z konstrukce posilovačů u vozíků ale je to taky dopravní prostředek s vysokými nároky na bezpečnost. Brzda musí být funkční i když nefunguje veškerá elektronika. Ergo když se elektronika zblázní a já zašlápnu brzdu, brzdit se BUDE. Servo, pokud je čistě elektronické se zbláznit může ale v ten moment zareaguje nezávislým procesorem ovládaný interlock a vozík se vypne a zabrzdí. Servořízení u auta si myslím je mechanicky vždy spojeno s koly a tudíž opět řidič musí být schopen i zblázněný posilovač umravnit. Jiná situace je, když na to nejsem připraven.
Nevěřím tomu, že by automobily, navíc ještě z Ameriky, byly vyráběny tak, aby je řidič nebyl schopen ovládnout pokud bude chtít.
Při té příležitosti bych se rád zeptal: Páka automatické převodovky je pouze elektronický přepínač/enkoder? Nebo má i mechanickou funkci - například v poloze N rozpojí mechanickou spojku mezi motorem a převodovkou?

Zdravím
L. Kručinský

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of gatilo
Sent: Thursday, July 30, 2015 11:21 AM
To: HW-news
Subject: [!!Mass Mail]Re: OT Prec s Arduinom

 30.7.2015, 11:17:45

Podobnych zprav se ted objevuje povicero, takze jde nejspis o peknou kachnu. Pokud to kachna nahodou neni, pak je to na trhani rucicek, nozicek i hlavicek, prislusnym konstrukterum.
http://technet.idnes.cz/prilis-chytry-jeep-cherokee-hackeri-mu-pres-internet-odpojili-brzdy-1g7-/kratke-zpravy.aspx?c=A150724_111606_tec_technika_nyv

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz