A/D prevodnik u procesora AVR ATmega

Richard Kaliciak hw.kaliciak na stonline.sk
Čtvrtek Červenec 30 16:42:00 CEST 2015

Diky za odpovede.

Am 30.07.2015 um 14:52 schrieb Jan Waclawek:

> Rain je leakage, t.j. je od pinu ku GND. Vstupny odpor je seriovy odpor
> switcha v multiplexore.

Diky, chapem

> Ano.

> Za akym delicom? Znova je to len o tom, ze sa musi stihnut nabit ten
> vzorkovaci kondenzator.
Za tym istym 9M:1M. Uz som pochopil, ze smerodajna je ta veta o output
impedance < 10kOhm.

> Tomuto som nerozumel. Medzi zmenou muxu a zaciatkom prevodu (The actual
> sample-and-hold takes place 1.5 ADC clock cycles after the start of a
> normal conversion) treba vzdy pockat tak dlho, aby sa stihol nabit ten
> kondik. Pocas konverzie sa mux nezmeni, takze musis pockat na koniec
> konverzie, zmenit mux a pockat. Datasheet sa tomuto venuje dostatocne
> podrobne v kapitole ADC (naviac je tam este varovanie na ustalenie pri
> pouziti diferencialnych vstupov).
Myslene je to tak, ze ak chcem zistit okamzity vykon, musim mat
paralelny prevod U a I, co AVR nema. Preto chcem dosiahnut co najmensiu
dobu medzi prevodom U a I.
Kedze v AVR je len jeden prevodnik s muxom, robi sa prevod U a I po
sebe. Ano, treba dodrzat ten cas na ustalenie a nabitie S&H, preto ked
meriam najprv U za vysokoimpedacnym delicom, tak na zaciatku merania je
S&H uz nabite vdaka tomu, ze som ten mux prepol na U uz davno predtym,
na konci minuleho meracieho cyklu. Po prepnuti muxu na I, ktory ma
nizkoimpedacny vystup vdaka OZ, je doba nabitia S&H ovela kratsia ako
pri merani U, takze doba medzi prevodom U a I moze byt kratsia ako keby
som to robil opacne.

Fazit:
znizit impedanciu vstupneho delica na 900k:100k, pripojit paralelne ku
100K kondenzator
alebo oddelit napätove delice pomocou OZ, napr. LM358, LM324 alebo LF444.