OT Prec s Arduinom

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Červenec 30 01:14:28 CEST 2015

Petře, ještě jsi asi nenarazil. Opravdu se mýlíš. Soudního znalce, který by
pak zkoumal TVOU pravdu, nezaplatíš.

Podobná je i situace s letadlama, autama,...

Teď je průser s raketou, že některé nosníky měly 20% pevnosti a to měly
certifikáty. Chybějící vstupní kontrola a pár miliard v čudu. Stát se to u
letadla nebo auta - nebo i toho výtahu, je z toho obecný ohrožení a
filtrovaný vzduch přes mříže.

----- Původní zpráva -----
Od: "Petr Zahradnik" <clexpert na clexpert.cz>

> Mě zase zaujali ty výtahy. Představuji si případ, kde si někdo zlomí
> při ... ale to je jedno ... nohu a zažaluje výrobce výtahu. Soud
> nezajímá jestli to bylo funkční a bezpečné, ale jestli to má
> certifikáty které to dokazují.

Ano, to jsem samozřejmě pochopil. Ale přece bezpečnostní prvky nejsou
součástí řídícího procesoru nebo mikrokontroléru. Přece když chci
zajistit, aby se dveře neotevřely, dokud klec není ve stanici, bude
tam nějaké čidlo, které bude blokovat dveře. Nebude to tak, že by
Arduino kontrolovalo toto čidlo a otvíralo dveře. Stejně tak tam
nebude jiný procesor, který by to dělal. Prostě toto je bezpečnostní
prvek.

Ale Arduino může řídit vlastní proces provozu výtahu, tedy posílat
výtah do jednotlivých pater. Pokud se zblázní a místo v 5. patře
zastaví v 6. patře, nikomu se nic nestane.