OT Prec s Arduinom

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Červenec 29 23:20:26 CEST 2015

CNC stroje zas tak moc ruce netrhají, ani když se zblázní.
Tady jde jenom o prachy, při chybě případně vřeteno naparkuje do stolu,
obrobku
nebo třeba do upínky/svěráku atd.
Ruka nemá co dělat v operačním prostoru stroje tak blízko pohybujících
se částí,
aby člověk nestihnul uhnout. Nakonec je daleko pravděpodobnější chyba
obsluhy
(že naprogramoval dráhu blbě), než chyba Arduina. Ty krokáče nijak drasticky
akcelerovat neumí, a na stroje se servy už se skutečně asi Arduino moc
používat nebude.
Snad nejhorší možnost mě napadá, že by Arduino spustilo vřeteno ve
chvíli, kdy tam
obsluha mění nástroj.

A u toho výtahu mi to taky tak moc nebezpečné nepřipadá. Základní
bezpečností
prvky fungují automně (brzdy, blokování jízdy při otevřených dveřích
atd.). Maximálně
bude výtah jezdit do jiného patra nebo zůstane v mezipatře (ale to se se
stává
i bez Arduina).
Teoreticky by při chybě mohlo Arduino nesmyslně rychle přepínat směr
motoru, ale to
stejně dneska na konci řeší frekvenční měnič, a ten bude mít nastavené
rampy tak,
že to nepoškodí lidi ani stroje.

PL