OT Prec s Arduinom

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Červenec 29 22:29:29 CEST 2015

U výtahů nevím. Ale v oblasti CNC se Arduino používá docela hojně.
Samotný HW se SW GRBL a mnoha jeho klonů honí nejen 3D tiskárny, ale i
frézky
a občas i CNC soustruhy.
I já jsem to použil pro jednu jednoúčelovou konstrukci (termín CNC je
hodně široký).
V tomto případě se většinou využívá jen ten HW, tj. superlevné a
dostupné destičky
s AVR nebo AVRmega, SW nemá s projektem Arduino nic společného.

Dokonce jsem ale viděl i využití knihoven pro ovládání krokáčů v jednom
konkrétním
projektu. Byl to specializovaný CNC vyvrtávací automat, a vznikalo to
"on-line
komunitním procesem". Borec si na to postavil vlastní mašinu (upravený
malý čínský
soustruh). Jak k tomu napsat SW nad krokáčovými knihovnami mu průběžně
radili lidi
na fóru (ten strojař o programování nic nevěděl). Dotáhl to do zdárného
cíle, mašina vrtá.

PL