OT Prec s Arduinom

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Červenec 29 19:16:36 CEST 2015

Ano, úplně přesně tyto otázky mě u toho mailu taky napadly. Jestli budu jednomu zákazníkovi dělat na míru nějaký speciální výtah a Arduino to zvládne (a takovouhle úlohu zvládne celkem určitě), proč to pomocí něj neudělat?
Je to jednoduché, bude to mít velmi levný vývoj, když si v tom výtahu nechám někde ve škvírce čouhat USB konektor, mohu kdykoliv k zákazníkovi dojet s notebookem a během vteřin udělat úpravy. Já vím, že to stejně jde i na jiných platfromách, ale proč tedy zrovna Arduino by mělo být podrobováno zdrcující kritice?

Zrovna dneska jsem měl tu čest se zařízením pro kartový přístup ke kopírce. Profesionální výrobek jisté firmy. Vstup dva dráty ze čtečky karty, výstup dva dráty do kopírky. A mezi tím krabice velikosti krabice od bot a v ní jakýsi motherboard osazený několika stovkami SMD součástek a na něm asi tři dceřiné destičky osazené podobně. Když se chce přidat karta, přijede chlapík s notebookem, připojí se k té krabici zvláštním konektorem a za slušný obulus vám ji tam s úsměvem přidá (umí ji i odebrat!) :-))
Tak takhle má vypadat profesionální výrobek hodný toho názvu, který tedy není třeba podrobovat zdrcující kritice? Já o tom mám rozhodně jiné představy.

A co se týká v jiném mailu uvedeného monopolního postavení, proti tomu je jediná obrana. Udělat tomu konkurenci, tedy to, co už jsem dnes 2x psal. Vytvořte jinou skvělou platformu a za rok až dva všichni budou na e-bayích volit, jestli koupit modrou destičku pro Arduino nebo třeba žlutou pro Konkuríno.

Jakub Šerých