OT Prec s Arduinom

RV vicek.radek na cpost.cz
Středa Červenec 29 12:59:35 CEST 2015

S timhle musim souhlasit. Ja jsem si arduino vyzkousel, je to fajn v
tom, ze za cenu MCU dostanete hotovou desku, kde nemusite resit nic z HW
kolem MCU a ani ohledne programatora. Navic pokud se na to kouknu z
hlediska deti nebo osob neprogramatoru tak pro ne nejdulezitejsi
pochopit vubec zakladni struktury kodu jako jsou cykly, podminky apod.
To co je pod tim je v prvnich fazich naprosto nepodstatne.

Na druhou stranu se vlastni MCU scvrkne na tu "desticku", ze ktere vedou
nejake draty a ono to funguje - coz jsem si sam vyzkousel - pracuji
vyhradne s PICy a Atmel je pro me sproste slovo a naprosto netusim co je
uvnitr te Megy (nebo co to tam je) - i presto jsem si do toho napsal
pomerne funkcni hodiny s VFD displejem. Nicmene me to neuspokojuje a
vadi mi, ze nemam MCU pod kontrolou.

Co se tyka toho prvniho odstavce dost mi vadi, ze je pro vyukove ucely
pouzivane C. Pisu v kde cem, dokonce jsem i v tom Arduinu skosnul C like
syntaxi, ale stale pro me zustava Pascal na uceni jazykem cislo 1 svou
nazornosti a duslednosti pri kompilaci. Pro me je to ostatne jazyk c.1 i
na normalni praci.

Radek Vicek