OT Prec s Arduinom

Středa Červenec 29 12:47:24 CEST 2015

Ardurino neznám a rád se nechám poučit. Co to je za jazyk, ve kterém se
dá všechno tak jednoduše napsat? Podle toho, co jsem o tom slyšel nebo
čet, by to měl být nějaký interpreter? Kdysi jsem taky musel něco dělat
v basicu, ale už je to naštěstí hodně dávno. Ostatně umím si představit,
že student, který o tom nic neví dostane IDE s návodem jak založit nový
projekt, všechno co Ardurimo má vyřešené tak že to nejspíš uživatel ani
nevidí, by taky dostal hotové v knihovnách a k tomu by napsal jen pár
řádků třeba na to rozblikání ledky. S vysvětlením - do toho ostatního
nešťourej, to je tam potřeba. Až když se toho naučí víc, může hloubat
nad tím co je v těch knihovnách, nebo jak se co překládá do asm.

Když můj syn studoval, přišel za mnou a říkal mi, jak céčko je na nic,
že všechno se dá psát v javascriptu. Říkal jsem mu že je to ale
interpreter a kolik toho procesor dělá zbytečně. Povídal zasvěceně o
tom, jak rychlost procesorů stoupá, cena klesá a že javascript je
multiplatformní, běhá to úplně na všem. A že tomu patří budoucnost,
protože už se nevyplatí práce programátorů na nějakém céčku... Nejspíš
mu to takhle říkali ve škole... Teď po letech se živí tvorbou webových
aplikací, všechno píše v php a na javascript si už ani nevzpomene :-)

Anděl