Hleda se clanek - Spinane filtry

Pátek Červenec 24 01:58:43 CEST 2015

Nějak si nedovedu představit filtr sespínanými odpory bez kondů. Dokázal
bych si představit pevné kondy a k nim jsou odpory připínané přes
nějakou PWM a tím se to ladí. Ale myslel jsem si, že tohle se taky řadí
do kategorie filtrů se spínanými kondenzátory. Proto bych čekal, že se o
spínaných odporech nedá nic moc najít.
U prvních DCF přijímačů, když ještě nebyly dosažitelné krystaly,
používal jsem dvojici rezonátorů s přepínanými kondenzátory. Rezonátory
mezi sebou měly kritickou vazbu. Přijímač byl superhet, mezifrekvence
12,5 KHz. Ten filtr měl spoustu nectností, musel do něj jít dost
zesílený signál a filtrovaný LC filtry. Ale ve výsledku přijímač chodil
stejně jako ten pozdější s krystaly, možná i líp.
Anděl