mereni hladiny v nadrzi

Jozef RAČEK Jozef_RACEK na tempest.sk
Čtvrtek Červenec 16 09:19:47 CEST 2015

Vzduch sa rozpusta vo vode.
Po case by sa musel objem vzduchu v polouzavretm valci obnovit vytiahnutim nad hladinu
a ponorenim s novym objemom vzduchu, alebo by musela byt hladina vody oddelena od vzduchu membranou, alebo napr. olejovou vrstvou ( v studni nepouzitelne )

Dodo

From: Hw-list [hw-list-bounces na list.hw.cz] on behalf of Petr Labaj [labaj na volny.cz]
Sent: Thursday, July 16, 2015 1:41
To: HW-news
Subject: Re: mereni hladiny v nadrzi

Nevím, jestli když tu nedávno šlo vlákno o měření výšky hladiny, tak jestli
tam bylo zmíněno měření vztlaku.
Zrovna dneska mi z Číny dorazily levné převodníky k tenzometrickým čidlům.
Tak mě napadlo strčit do nádrže svisle třeba zaslepenou plastovou trubku
(možná s trochou písku kvůli váze) a zavěsit ji na tenzometr.
Stoupající hladina by zvyšovala vztlak a váha trubky by zdánlivě klesala.
Pokud by se použila obyčejná vodovodní trubka 22mm, tak by 1cm výšky
hladiny udělal rozdíl kolem 4g, což je bohatě nad rozlišovačkou i
levných čidel.
Trochu by to mohl zkreslovat nějaký šlem, který by se na tu trubku případně
časem nabalil, ale zase tak moc by ho asi nebylo. Navíc pod hladinou by byl
asi celkem v rovnováze s vodou, nad hladinou by zase vyschnul a moc nevážil.

PL