kruhovy citac

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Červenec 13 21:05:25 CEST 2015

>Pokou±ím se to zapojení pochopit, ale nedaří se.
>Můµe mi někdo prosím vysvětlit jako dojde k sepnutí následujícího stupně
>po krátkodobém uzavření trigering tranzistoru?
>Je to tak, µe přes vazební kapacitu mezi stupni - 100nF dojde při
>následném otevření Trig. tr.  k posunu emitoru NPN tranzistoru pod
>ground, tj na cca -0.6V?
>To se můµe udát pouze kdyµ předchozí stupen byl otevren a tudíµ vazební
>kapacita je nabitá na:
>levá (sepnutá strana):
>12V- 2x 0.6 (diody) - 0.6 (E-B PNP) - 0.2 (saturace NPN) - 0.6V (dioda v
> [...]

Ano, aj ked pri vypnutom "tyristore" je na tej spodnej diode nulovy ubytok,
takze ta "prava" strana kondiku bude skor na 0.8V, ale to na principe nic
nemeni.

Pre ten reset su zaujimave tie 6k8 odpory "hore" - tie maju "udrzat" ten
"tyristor" vypnuty - a ten "deleny" odpor s kondikom v prvom "stupni",
zrejme ten ma pri nabehu napajania otvorit PNP tranzistor a tym cely
"tyristor". Preco sa zopnu aj ine "tyristory", to nerozumiem.

wek

Daląí informace o konferenci Hw-list