[OT] Plánovaná životnost auta (bylo: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy

Jiří Majzlík Němeček jirry na centrum.cz
Pondělí Červenec 13 13:03:35 CEST 2015


Já osobně nevidím problém ani tak v motorech samotných, to je celkem 
jednoduchá mechanika, ale v těch nabalených systémech okolo. EGR, turbo, 
samá čidla, hadice, elektronika. Složitost ve spojení s tlaken na 
nejnižší cenu.

Trh s ojetinami bude ještě komplikovanější tím, že se neustále zpřísňují 
emisní limity a poplatky při převodu. Nakonec budou nová auta tak levná, 
že si je v pohodě bude moct koupit každý a ojetiny se budou už jen 
recyklovat. Jako je tomu už teď třeba s elektronikou.

JMN





Dne 13.7.2015 v 12:08 Pavel Kutina napsal(a):
> Taky se mi povedlo (ale jeste u Land Roveru, ten "tankovy" motor si
> nechal libit fakt hodne) u dieselu menit olej az po 40k - byla ho tam
> asi tak pulka, mel konzistenci neco mezi ridkou vazelinou a mazutem (a i
> tak smrdel), ale motor to ustal (kupodivu i turbo), najeto celkem asi
> 280k a pak sel z baraku.
>
> Na Volvu (2.5tdi - petivalec Audi) jsem mel nejvetsi probeh asi 25-30k
> (ano, jsem nesystematicke cune - zresetoval jsem kontrolku pripominani
> vymeny, ale uz jsem zapomnel ten olej vymenit) a jedine, co se zmenilo
> povymene oleje, ze mi klesla spotreba o par deci... A to ma ten motor
> aktualne nalitano cca 600-650k (odhad servisu, byla menena palubka) -
> ale jsou to fakt kamna, kdyz ostre pridam, za autem se udela cerny
> nepruhledny mrak, tyhle motory to delaly uz nove.
>
> Nedelam si iluze o tom, ze takove chovani snesou soucasne 1.2, docela se
> desim toho, az mne tohle auto opusti - uz ted to znamena vybirat mezi
> vice a mene poruchovou radou (a nejen u Volva, to je na tom jeste celkem
> dobre), za takovych deset, dvanact let podle meho uz trh s ojetinami
> prakticky prestane existovat (petilete auto bude poruchove tak, ze ho
> nikdo nebude chtit a starsi uz se toho nedozijou).
>
> Pavel Kutina
>
>
>
> ----- Original Message ----- From: "Zuffa Jan" <ZuffaJ na cgc.sk>
> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Sent: Monday, July 13, 2015 11:09 AM
> Subject: RE: [OT] Plánovaná životnost auta (bylo: [MOTO] Ford Galaxy
> 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
>
>
> Dnesny trend 1, 1.2 preplnovanych motorov je snaha vyrobcov
> vyrabat lacne a vykonne motory za cenu kratkej zivotnosti. Ano, aj s
> takymto motorom
> sa da najazdit 300tkm ale kto si uz kupuje vykonny motor aby jazdil
> usporne ?
> Uplna perla je 3-valcovy trend, uz aj napr. v BMW. takyto motor ma zvuk
> pripominajuci
> stare casy "trabanta". A najvacsim zabijakom su prave dlhe intervaly
> vymeny oleja.
> Myslim ze motory s olejmi 5Wxxx filter oleja vobec nemaju. V oleji sa
> hromadia abrazivne ciastocky
> spaleneho karbonu, kovovych pilin a dalsieho bordelu. Ja menim olej
> kazdych 10tkm (stare TDI1.9)
> zatial najazdenych 260tis a motor krochta v zime / lete ako novy
>
> j.
>
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jiří
> Majzlík Němeček
> Sent: Monday, July 13, 2015 10:52 AM
> To: HW-news
> Subject: Re: [OT] Plánovaná životnost auta (bylo: [MOTO] Ford Galaxy
> 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
>
> No ten můj motor je ještě vcelku normální, z vychytávek má jen proměnné
> časování ventilů (což je jednoduchá hydraulika a jedno čidlo). Nedávám
> mu moc zabrat myslím. Bohužel ty kroužky jsou celkem běžná závada.
>
> No, ta oprava vyšla na nějakých 4500 Kč za materiál (kroužky, těsnění
> pod hlavu a víko ventilů, gufera ventilů, těsnění sání + výfuk) + víkend
> práce. Nejvíc práce dalo sundat vanu, ta je lepená silikonem a bez
> vyndání motoru z auta se to dělalo strašně blbě. Jinak úplná pohoda :-)
>
> Jsem zvědav, co budeme za 10 let říkat o těch dnešních 1.2 TDI a podobných.
>
> JMN
>
>
>
>
> Dne 13.7.2015 v 10:25 Tomas Chvatal napsal(a):
>> To je tedy smutne. 200 tis. a zapecene krouzky. :-( Jedna zapomenuta
>> vymena neni preci nic strasneho.
>> Tyhle rozmazlene malorazky ...
>> Takovy SR20DET je od nich asi lepe staveny.
>> Na kolik ta sranda s krouzky vysla ?
>>
>> ( To u te Sierry bylo 200 tis. sranda najezd. Vim, to bylo jeste "pred
>> Eurem" :-) )
>>
>>> Moje teorie - pokud je nefunkční katalyzátor, bude signál ze zadní
>>> sondy hodně podobný tomu z přední sondy. To ale není, signál ze zadní
>>> se drží na nějakých 0,3 V a jen mírně se mění podle otáček a zatížení
>>> motoru. Spíš to teda tipuju na špatnou zadní lambdu, nebo její
>>> připojení k ŘJ.
>>
>> Ano, zadni pak "kopiruje" predni, jen s nejakym casovym posunem (par ms).
>> Konstantni napeti ze zadni je ok, ale v prechodech a v plnem plynu
>> muze (a obcas by mela) kratkodobe prejit do bohate/chude.
>>
>>> Samozřejmě i to může souviset s provedenou opravou. Měl jsem sundané
>>> výfukové potrubí, rozpojené konektory a tak.
>>
>> Nekde male prisavani do vyfuku ... ?
>>
>>
>> s přáním hezkého dne / Best regards
>> Tomáš Chvátal
>> tchvatal na fordiag.cz
>>
>>
>> ----- Původní zpráva ----- Od: "Jiří Majzlík Němeček"
>> <jirry na centrum.cz>
>> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>> Odesláno: 13. července 2015 9:52
>> Předmět: Re: [OT] Plánovaná životnost auta (bylo: [MOTO] Ford Galaxy
>> 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
>>
>>
>> To samozřejmě ano, ty kroužky jsou u Almer N16 sice typická závada
>> (jsou toho plná fóra), ale vynechání jedné výměny tomu jistě
>> nepomohlo. Čemuž by odpovídalo i to poničení katalyzátoru.
>>
>> Vadný katalyzátor to ale začlo hlásit až za pár týdnů po opravě
>> motoru, tedy v době kdy už by se měl stav spíš zlepšovat. Hlavně ale
>> vypadá podezřele signál ze zadní lambdy.
>>
>> Moje teorie - pokud je nefunkční katalyzátor, bude signál ze zadní
>> sondy hodně podobný tomu z přední sondy. To ale není, signál ze zadní
>> se drží na nějakých 0,3 V a jen mírně se mění podle otáček a zatížení
>> motoru.
>> Spíš to teda tipuju na špatnou zadní lambdu, nebo její připojení k ŘJ.
>>
>> Samozřejmě i to může souviset s provedenou opravou. Měl jsem sundané
>> výfukové potrubí, rozpojené konektory a tak.
>>
>> Další věc je, že minulý týden - poté co moje drahá polovička lehce
>> nabourala vjezdovou bránu - to chybové hlášení na pár dní zmizelo, teď
>> se ale objevilo znovu.
>>
>> NJ, zřejmě nebude tak složité to proměřit, ale nejsou lidi... Auto
>> jezdí úplně normálně, jenom svítí "kontrolka motoru". Akutněji spíš
>> budu řešit tu klimatizaci.
>>
>> JMN
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>


Další informace o konferenci Hw-list