Re: [OT] Plánovaná životnost auta (bylo: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
Radek Sztwiorok
sztrad na gmail.com
Pondělí Červenec 13 11:20:06 CEST 2015
Tak auto bez filtru oleje mi tu jeste neprijelo. Asi jsem chvalabohu jeste
nevidel vse. Kazdopadne u dehtoveho motoru bych zkratil servisni interval na
pulku stejne tak i u TSI ci FSI ci jinych turbo a primovstrikovych motoru.
Po rozebrani vrchu motoru je to celkem krasne videt na vackach. 200000km
2.0lPD motor v octavce v jednom pripade meneno po 30000 v druhem pripade
meneno po 10000km. V prvni pripade to bylo na spachtli v druhem pripade
krasne ciste. Mozna najdu fotky tak je pak prilozim.
RS
----- Original Message -----
From: "Zuffa Jan" <ZuffaJ na cgc.sk>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, July 13, 2015 11:09 AM
Subject: RE: [OT] Plánovaná životnost auta (bylo: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi
2009 (MK3) - porucha klimy
Dnesny trend 1, 1.2 preplnovanych motorov je snaha vyrobcov
vyrabat lacne a vykonne motory za cenu kratkej zivotnosti. Ano, aj s takymto
motorom
sa da najazdit 300tkm ale kto si uz kupuje vykonny motor aby jazdil usporne
?
Uplna perla je 3-valcovy trend, uz aj napr. v BMW. takyto motor ma zvuk
pripominajuci
stare casy "trabanta". A najvacsim zabijakom su prave dlhe intervaly vymeny
oleja.
Myslim ze motory s olejmi 5Wxxx filter oleja vobec nemaju. V oleji sa
hromadia abrazivne ciastocky
spaleneho karbonu, kovovych pilin a dalsieho bordelu. Ja menim olej kazdych
10tkm (stare TDI1.9)
zatial najazdenych 260tis a motor krochta v zime / lete ako novy
j.
-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jiří Majzlík
Němeček
Sent: Monday, July 13, 2015 10:52 AM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] Plánovaná životnost auta (bylo: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi
2009 (MK3) - porucha klimy
No ten můj motor je ještě vcelku normální, z vychytávek má jen proměnné
časování ventilů (což je jednoduchá hydraulika a jedno čidlo). Nedávám mu
moc zabrat myslím. Bohužel ty kroužky jsou celkem běžná závada.
No, ta oprava vyšla na nějakých 4500 Kč za materiál (kroužky, těsnění pod
hlavu a víko ventilů, gufera ventilů, těsnění sání + výfuk) + víkend práce.
Nejvíc práce dalo sundat vanu, ta je lepená silikonem a bez vyndání motoru z
auta se to dělalo strašně blbě. Jinak úplná pohoda :-)
Jsem zvědav, co budeme za 10 let říkat o těch dnešních 1.2 TDI a podobných.
JMN
Dne 13.7.2015 v 10:25 Tomas Chvatal napsal(a):
> To je tedy smutne. 200 tis. a zapecene krouzky. :-( Jedna zapomenuta
> vymena neni preci nic strasneho.
> Tyhle rozmazlene malorazky ...
> Takovy SR20DET je od nich asi lepe staveny.
> Na kolik ta sranda s krouzky vysla ?
>
> ( To u te Sierry bylo 200 tis. sranda najezd. Vim, to bylo jeste "pred
> Eurem" :-) )
>
>> Moje teorie - pokud je nefunkční katalyzátor, bude signál ze zadní
>> sondy hodně podobný tomu z přední sondy. To ale není, signál ze zadní
>> se drží na nějakých 0,3 V a jen mírně se mění podle otáček a zatížení
>> motoru. Spíš to teda tipuju na špatnou zadní lambdu, nebo její
>> připojení k ŘJ.
>
> Ano, zadni pak "kopiruje" predni, jen s nejakym casovym posunem (par ms).
> Konstantni napeti ze zadni je ok, ale v prechodech a v plnem plynu
> muze (a obcas by mela) kratkodobe prejit do bohate/chude.
>
>> Samozřejmě i to může souviset s provedenou opravou. Měl jsem sundané
>> výfukové potrubí, rozpojené konektory a tak.
>
> Nekde male prisavani do vyfuku ... ?
>
>
> s přáním hezkého dne / Best regards
> Tomáš Chvátal
> tchvatal na fordiag.cz
>
>
> ----- Původní zpráva ----- Od: "Jiří Majzlík Němeček"
> <jirry na centrum.cz>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Odesláno: 13. července 2015 9:52
> Předmět: Re: [OT] Plánovaná životnost auta (bylo: [MOTO] Ford Galaxy
> 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
>
>
> To samozřejmě ano, ty kroužky jsou u Almer N16 sice typická závada
> (jsou toho plná fóra), ale vynechání jedné výměny tomu jistě
> nepomohlo. Čemuž by odpovídalo i to poničení katalyzátoru.
>
> Vadný katalyzátor to ale začlo hlásit až za pár týdnů po opravě
> motoru, tedy v době kdy už by se měl stav spíš zlepšovat. Hlavně ale
> vypadá podezřele signál ze zadní lambdy.
>
> Moje teorie - pokud je nefunkční katalyzátor, bude signál ze zadní
> sondy hodně podobný tomu z přední sondy. To ale není, signál ze zadní
> se drží na nějakých 0,3 V a jen mírně se mění podle otáček a zatížení
> motoru.
> Spíš to teda tipuju na špatnou zadní lambdu, nebo její připojení k ŘJ.
>
> Samozřejmě i to může souviset s provedenou opravou. Měl jsem sundané
> výfukové potrubí, rozpojené konektory a tak.
>
> Další věc je, že minulý týden - poté co moje drahá polovička lehce
> nabourala vjezdovou bránu - to chybové hlášení na pár dní zmizelo, teď
> se ale objevilo znovu.
>
> NJ, zřejmě nebude tak složité to proměřit, ale nejsou lidi... Auto
> jezdí úplně normálně, jenom svítí "kontrolka motoru". Akutněji spíš
> budu řešit tu klimatizaci.
>
> JMN
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
---
Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.
http://www.avast.com
Další informace o konferenci Hw-list