Re: [OT] Plánovaná životnost auta (bylo: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy

RV vicek.radek na cpost.cz
Pondělí Červenec 13 10:23:32 CEST 2015


Zdravim,

problem je, aspon co se tyka pohonne jednotky, ze lidi jsou neskutecny 
prasata.

Ani na jednom aute co jsem mel (a nikdy jsem nemel funglovku a vzdy 
nezname auto) a vesmes je dojizdim tak do 15 let jsem nemusel resit 
nejake problemy s motorem, spojkou a prevodovkou.

Kdyz jsem si kupoval prvni naftu - Berlingo 2.0 Hdi tak me vsichni 
strasili, ze jsou to srace motory, haklivy, turbo porad v haji, vahy 
vzduchu a ja nevim co vsechno. Navic jsem tankoval v praci v arealu 
(benzinka v pronajmu soukromnika), kde si lidi stezovali, ze nafta je 
tam blba - za osm let jsem tankoval jen asi 2x jinde.
Berlingo bylo skvely auto, samozrejme kolem 13 roku se zacalo srat vic 
veci - prdlo mi pero na predni naprave (prdlo kvuli vaznoucimu axialnimu 
lozisku), prehorel nejaky drat uvnitr motorku steracu (moji vinou - na 
sterace natekla voda, primrzly, nebylo to videt a je setrel - jedina 
neprijemnost tak byl problem s mechanismem el. stahovani oken (to jsem 
francouze nenavidel).
Ujel jsem s nim asi 95.000km. Vesmes pravidlene cely rok 5km do prace a 
odpoledne z prace, coz je pro naftu strasidelny rezim zvlast v zime. 
Kolik to melo najeto skutecne to netusim. Udelal jsem akorat rozvody a 
vymenil vpredu kotouce, desticky a vzadu prasatka. To na 15 let stary 
auto neni spatne. Navic to auto dal jezdi a majitel me nechava 
pozdravovat kde muze... ;-)

Jinak k fordum - mam ted Focuse 1.6 Tdci 66kW rv. 11/2007 bez filtru 
(neni vymlacenej - tahle verze se vesla do normy i bez nej). Kupoval 
jsem to za opravdu velmi male prachy (jen maly doplatek za Berlingo) s 
tim, ze auto jezdilo ve firme, pote to jezdil pojistovak a nasledne jeho 
zena - po sedmi letech na tachometru 136.000km ;-) Jelikoz to bylo pres 
znamost tak jsem z dotycneho vytahnul pred koupi kolik to ma skutecne - 
auto za tech sedm let nalitalo 256.000km (stoceno 120.000). Kupoval jsem 
to s tim, ze kdyz mi vydrzi dva roky bude to dobrej kup s tim, ze 
nejspis pujde do kytek asi motor - kastle a interier je jak novej.
Mam to ted 15 mesicu - zatim jsem jen vymenil remen prislusenstvi, 
napinak a vsechny desticky. Motor je sice uz podle zvuku vycochtanej, 
asi rachoti spojka (je tam dvouhmotovej setrvak), ale olej nezere 
(respektive zmizi asi 0.5l, ale jen v obdobi prosinec az unor - studene 
cesty v mrazech do prace - coz je ten vybehanej motor). Na druhou stranu 
- s Berlingem jsem jezdil tak za 5.5-6.5l - tohle je tak kolem 4.8-5.3l. 
Ted jsem jel prvni vetsi cestu do Italie - v plnem obsazeni, nalozenej 
plnej kufr, vcetne slozene jedne sedacky - cesta tam pri prumerne 
rychlosti 96km/h v neci bez klimacky byla za 4.0l, cesta zpatky ve dne s 
klimackou byla za 4.4l. Na auto co ma nalitano 280.000km a jezdil s nim 
kdekdo to podle me spatne neni.

Radek Vicek


Dne 13.7.2015 v 9:28 Jiří Majzlík Němeček napsal(a):
> Dobré dopoledne,
>
> když už jsme u toho, myslím že těch 200 Mm je plánovaná životnost
> běžných malých aut. Já mám Nissan Almera N16, 1.5 benzín, rok 2005.
>
> Až doteď jezdil bez jakékoli údržby, jen s výměnou oleje po 15, snad
> jednou jsem měnil destičky a dvakrát žárovky v předních světlech. Jinak
> vůbec nic. Teď mám najeto těch 200 Mm a za poslední půlrok mi:
>
> - přestala fungovat klimatizace (kompletní únik chladiva cca za týden);
> - začaly mrznout zadní brzdy (koroze mechaniznu ručky přímo v brzdiči);
> - odešly ložiska v předních kolech;
> - začal prolínat olej ze servořízení;
> - motor začal neskutečně žrát olej (připečené pístní kroužky - "trochu"
> mojí vinou, zapomněl jsem na výměnu oleje);
> - ŘJ hlásí špatnou funkci katalyzátoru, nebo vadnou lambda sondu;
> - občas se aktivuje imobilizér.
>
> Pravda je, že v roce 2004/2005 Nissan začal spolupracovat s Renaultem.
> Zkrátka mi přijde, že auto už dojelo na hranici plánované životnosti a
> teď už se bude sypat.
>
> Na druhou stranu - motor jako takový je vevnitř jako nový, úplně mi to
> vyrazilo dech. Pístní kroužky jsem si měnil sám:
>
> https://picasaweb.google.com/103220755827422154356/OpravaMotoru?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOHJ1rTut7PlCw&feat=directlink
>
>
> Všechny kluzné plochy naprosto netknuté, vůle v tolerancích. Takže o
> motor celkem strach nemám. Ty ostatní věci byly taky za pár korun,
> uvidíme ještě, co ten katalyzátor. Spíš to tipuju na vadnou lambdu, nebo
> nějaký kontakt (třeba ulomený drát v konektoru?).
>
> JMN
>
>
>
> Dne 12.7.2015 v 12:21 Jan Matuška napsal(a):
>> Dobrý den,
>>
>> můj otec kupuje každých 5 let nové Peugeoty a za těch 5 let s nimi
>> najede cca 180-200 tis. km. Kromě základní údržby se s žádným nikdy nic
>> nestalo a to také tahal a vozil kdeco. Po této době je však hodně věcí
>> zralých na výměnu a pakliže si někdo takto ojetého francouze za dejme
>> tomu 160-180 tis. koupí, tak pak přirozeně nadává, že se kdeco kazí. Ale
>> vzhledem k cenám ojetin to lidi stále kupují.
>>
>> Jan Matuška
>>
>>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
---------------------------------

Pro případ, že tato zpráva obsahuje návrh smlouvy, Česká pošta, s.p. vylučuje možnost přijetí návrhu smlouvy s jakýmikoli změnami, dodatky či odchylkami. Navržení změn, dodatků či odchylek z Vaší strany považujeme toliko za podnět k dalšímu jednání o obsahu smlouvy. Až do okamžiku podpisu/uzavření smlouvy nejsme jakoukoli naší nabídkou vázáni. Výsledky jednání předcházejících uzavření smlouvy považuje Česká pošta, s.p. za nezávazné. Česká pošta, s.p. nenese žádnou odpovědnost za případné ukončení nebo přerušení jednání o smlouvě, a to bez ohledu na jeho důvod.

 

Tento e-mail včetně příloh může obsahovat důvěrné informace. Jestliže nejste zamýšlený adresát tohoto e-mailu, pak jakákoliv forma zveřejnění, tisk, kopírování, distribuce nebo šíření tohoto e-mailu a připojených příloh je přísně zakázáno. Pokud obdržíte tento e-mail omylem, oznamte to neprodleně jeho odesilateli a okamžitě tento e-mail včetně jeho příloh trvale vymažte ze svého systému. Odesilatel e-mailu neodpovídá za jakoukoliv škodu způsobenou modifikacemi či zpožděním přenosu e-mailu.


In the event that this email contains a contract proposal, Česká pošta, s.p. hereby excludes acceptance of the contract proposal with alterations, amendments and adjustments of any nature. Your proposal of alterations, amendments and adjustments may only be subject of further contract negotiation. Česká pošta, s.p. is not bound by any of its offer until the contract is concluded. Česká pošta s.p. considers the result of contract negotiations preceding the conclusion of contract non-binding. Česká pošta, s.p. is not liable for termination or interruption of any contract negotiation for whatever reason.

 

This e-mail and any attached files may contain confidential information. If you are not the intended addressee of this e-mail, you are hereby notified that any disclosure, printing, copying, distribution or dissemination of this e-mail and any attached files is strictly prohibited. If you receive this e-mail in error, please immediately notify the sender and permanently delete this e-mail and its attachments from your system. The sender of this e-mail does not accept liability for any damage that may be caused by any modifications or delay in the transmission of it.



Další informace o konferenci Hw-list