[MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy - FIXED! //

Radek Sztwiorok sztrad na gmail.com
Pondělí Červenec 13 08:59:43 CEST 2015


To jsem nevedel co tu rozpoutam(ale tusil jsem to).
Ze byl spolehlivy a vydrzel dokud neshnil je pravda.
Ale dnesni doba je takova ze ty auta delaji na 200 000km a slus.
A vyrobcem predepsane servisni intervaly bych doporucoval zkratit.
RS
----- Original Message ----- 
From: "konference" <konference na ei.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Saturday, July 11, 2015 8:19 PM
Subject: RE: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy - FIXED! 
//


Radku, ja jsem fordak !!

Mam fordama najeto cca 500.000 km a jen jednou jsem jel vlakem z Ziliny domu
(zaseknute brzdy na Galaxy)
Vetsi zavady -  jednou ze Splitu Mondeem bez blinkru (vada v ridici
jednotce), jednou z Warszavy s vadnymi blinkry na Galaxy (vadny spinac)
Jinak bezne zavady - zarovky, rozbite okna, vykradnute auto, ...

Na druhou stranu musim priznat, ze Escort, Mondeo, Mondeo, C-max, Galaxy
jsem vzdy provozoval do cca 150.000km do cca 5 let, takze byly pomerne nove.
Ale vsechny mely odtahane tuny materialu, tvarnic, betonu, soucastek, ....,
takze makaly vyznamne
Take musim napsat, ze vzdy jsem dodrzoval servisni intervaly

Kdyz posloucham jine ridice, tak Ford je spolehlivy.

Doufam, ze me na dovolene me GALAXY nesklame ... mam 120.000 na tachometru
--- abych to nezakrikl

Galuszka Jan

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Radek
Sztwiorok
Sent: Saturday, July 11, 2015 11:27 AM
To: HW-news
Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy - FIXED!

Neni zac od toho tako kenference je. A jsem rad ze muj prinos se zvedcil z
0% na trosku nad 0. Neni nic horsiho nez auto ktere se pokazi na dovolene. Z

druhe strany nadarmo se nerika fordem tam a vlakem zpatky.
RS
----- Original Message ----- 
From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, July 10, 2015 6:00 PM
Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy - FIXED!


Zdravím,
  tak sláva, větrák větrá, klima chladí, auto jede :-).
  Ano, ten vodič končí v konektoru zasazen do jakéhosi červeného terčíku,
zatímco 2 silnější piny, které jsou rovněž v tomto konektoru, mají terčík
jiné barvy - takový žlutošedý. To bude tedy asi na určení vhodného nástroje.
Nicméně - já to zkoušel ještě trošku rýpat tam jehlou a současně tahat za
ten drát a najednou škub - a drát byl na 2 kusy. Moje síla přitom nebyla
přiměřená tomu, abych přetrhl ne úplně tenký vodič. Přetrhl se v místě, kde
byl již dříve poměrně ostře zalomený, a to z důvodu, že byl velmi těsně
utažen do toho konektoru a opíral se tam o jednu hranu toho vnějšího
pouzdra,
kterážto ho zalamovala tak o 120 stupňů. Odizoloval jsem oba konce. Měď byla
v místě přerušení v délce tak 1 mm zašedozelenalá. Evidentně se tím opřením
o hranu časem porušila izolace a dostala se tam vlhkost.
  Spojení bylo provedeno dutinkou z malé "čokolády", dobře utaženo
a zaizolováno. Nicméně, probrat k životu se to nepodařilo, zdánlivě se nic
nezměnilo. Jelikož na fórech píší, že je nutné závadu vymazat a já tu žádnou
diagnostiku toto umožňující nyní nemám, tak holt jsme opět zajeli do
servisu,
kde jsme již jednou byli a nechali je to udělat. Poté už se to chovalo jak
mělo - po zapnutí klimy se roztočil větrák a za sekundu nato sepnul
kompresor.
  Takže tímto děkuji všem za podporu, vaše informace mne pomohly určit směr
postupu opravy, která nakonec skončila úspěšně.
  S pozdravem a přáním hezké dovolené
    Pavel Troller

> To Vam asi zase nepomuzu. Opravuji jich hodne a plantaji se mi do kupy ale
> jak pise kolega nademnou byvaji tam bud barevne oznacene plastove pera
> nebo
> je to jen na vypichovak.Pokud to nepujde jinak tak ho vrtnete malym
> vrtackem a on se rozpadne a pak ho vystourate.
> To je ten problem dnesnich servisu napise to krabicku tak se hned meni
> aniz
> by nekdo prvne meril.
> RS
> ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Sent: Friday, July 10, 2015 11:09 AM
> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
>
>
> Zdravím,
>  tak to vypadá, že máme zaměřeno.
>  Nařízl jsem drát těsně u konektoru. Měď čistá, nezkorodovaná. Ale mezi
> pinem
> v konektoru a vodičem nekonečno Ohm. Závada je přímo v konektoru.
>  Udělal jsem i "protiexperiment" - po nastartování se na vodiči objevilo
> kýžených 4.4V, zatímco na konektoru nic.
>  Nyní možná hloupá, ale přesto otázka: Jak se do toho konektoru leze ? Jak
> to opravit ? Je velmi robustní, má vnitřní těleso, v němž jsou kontakty,
> které
> je nějak fixováno ve vnějším obalu. Potřebovalo by to uvolnit a vysunout
> dopředu (nebo naopak obal zasunout dosadu směrem po drátech), ale drží to
> v sobě jak helvétská víra. A jak je ten drát k tomu kontaktu přidělaný ?
> Zaříznutý ? Přpájený ? V pružině ?
>  Zdraví Pavel
>
>> Koukam spravny elektrikar na dovolene.
>> Merak naradi tak to ma byt.
>> Liznete ten tenky drat nozem jestli neni pod izolaci cerny. Jestli si
>> dobre
>> vzpominam(hold jezdi mi tu takovych srotu dost ta elektroinstalace v
>> autech
>> krizem vsemi znackami je strasna) tak v jednom pripade to bylo primo v
>> konektoru a pak to bylo v tech 30cm do napojeni na  tlusti svazek .
>> Prominte ale ted tu zadneho forda nemam abych koukl(kdyz to clovek vidi
>> hned si vzpomene).
>> S tim smazanim jsi nejsem jist. Vesmes staci bud opakovane nastartovat
>> motor a ono se to chytne samo ci odpojit na par hodin baterku a po
>> pripojeni se provedene automaticky inicializace. Ja to mazu vzdy po
>> oprave
>> takze v tomhle bych fakt lhal.
>> RS
>> ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>> Sent: Wednesday, July 08, 2015 9:32 PM
>> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
>>
>>
>> Zdravím,
>>  ano, zítra se na to podívám. Vše se to zdá potvrzovat.
>>  Dnes jsme byli opět v servisu. Měli pro nás připravenu náhradní krabičku
>> a chtěli i s montáží 70 Eur. Skřípal jsem zuby, ale souhlasil. Jen jsem
>> jim
>> koukal pod ruce, co tam všechno kutí. Krabičku nasadili, zapojili - a
>> nic.
>> Stejný problém. Ventilátor stojí a hlásí se kód P0691 - Fan 1 control
>> circuit
>> low. Tak jsme slušně poděkovali a jeli pryč. Já včera stačil naši
>> krabičku
>> kuchnout - ještě jsem to, že jde nejspíš o kabeláž, nevěděl. Horní
>> plastové
>> víčko to odneslo, ale pak už to bylo nedestruktivní a tak věřím, že jsem
>> nic nezničil a víčko si vyrobím nové a přilepím - stejně jako bylo to
>> staré.
>> Každopádně DPS vypadá velmi dobře pájená, spoje jsou krásné, lesklé,
>> nikde
>> ani
>> stopa koroze jako na fotkách té ruské, co tu na to šel odkaz. Nemá
>> náhodou
>> automotive výjimku z RoHS ? Bezolovnatě to nevypadá.
>>  Nevypájoval jsem destičku, jen vidím na ty spoje a součástky, které jsou
>> vidět, ale vypadá to velmi důvěryhodně.
>>  Poté, co jsme začali tušit, že jde o problém někde jinde, jsem začal
>> hledat
>> a našel zdroj, hlásající, že s běžícím motorem má být na tom tenkém drátě
>> cca 4.4V. Já to měřil a ať měřím jak měřím - proti zemi i + - stále 0,
>> neboli
>> drát fakt trčí ve vzduchu. Říkáte, že do půl metru ? U nás se zhruba po
>> 30
>> cm
>> ten svazek od ventilátoru "zavětvuje" do podstatně tlustšího. Máme tedy
>> kuchat
>> i ten tlustý ? Trošku se bojím, abych něco nepoškodil. Radíte odpojit
>> baterii ?
>> Není u takto "chytrého" auta po odpojení baterie něco potřeba resetovat ?
>> Minimálně asi bude chtít nakódovat rádio, a kód tu samozřejmě nemáme..
>> Nebo
>> to mám risknout se zapojenou baterií ?
>>  Jinak tyhle TDCi motory jsou teplotně velmi stabilní. Říká se, že
>> zážehové
>> motory se snáze přehřejí, protože nejedou-li na plný výkon, škrtí se
>> průchod
>> vzduchu motorem, zatímco diesel stále hltá plnou dávku vzduchu, kterou se
>> chladí. V pár kolonách jsme cestou sem popojížděli a teplota ani
>> nestoupala.
>> Samozřejmě to nechci zneužívat, ale pokud to tady nevyjde, hodláme s tím
>> nastoupit na cestu do ČR koncem příštího týdne - dojelo to sem, mělo by
>> to
>> dojet i zpátky :-). Budeme více sledovat teplotu a když tak zastavíme,
>> abychom motor nepoškodili.
>>  Ještě otázka na konec - v jednom zdroji jsem četl, že ani po opravě
>> drátu
>> to fungovat nezačne, dokud se přes OBD nevymaže ta závada. Čili budu
>> muset
>> zase na diagnostiku ? Hmm, hloupé... Nebo to jde i jinak ?
>>  Zdraví Pavel
>>
>>> Jedna rada ze jste kolega. Pamatuji-li si spravne od te jednotky jdou 3
>>> draty. Dva silne a jeden slaby. Rozkuchejte svazek a tak do pul metru
>>> bude
>>> ten slaby preruseny. Jestli si dobre vzpominam je ruzovy nebo fialovy.
>>> Je
>>> to takovy spek ale uz jsem to parkrate spravoval.
>>> To je ta kvalitni cinska kabelaz.
>>> Nic za to nedate a mozna i neco usetrite. Jinak muzete v prvni vetsi
>>> kolone
>>> uvarit motor a to nestoji za to.
>>> RS
>>> ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
>>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>>> Sent: Tuesday, July 07, 2015 7:52 PM
>>> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
>>>
>>>
>>> Zdravím,
>>>  tak se hlásím z druhým dějstvím.
>>>  Zajeli jsme do servisu a nechali doplnit chladivo. Výsledek žádný.
>>> Pánové
>>> se tam s tím mořili ještě asi 3 hodiny a pak to vzdali. Doporučili dojet
>>> o
>>> pár ulic dál, že tam je diagnostická dílna.
>>>  V diagnostické dílně byli úspěšnější a zjistili, že problém vůbec není
>>> v klimatizaci jako takové, ale v hlavním ventilátoru motoru, který
>>> nejede.
>>> Servisák to celkem uměl, šel takřka najisto, vyvolal i příslušný test,
>>> povídá "teď by se měl větrák rozběhnout" - a nic, a za chvíli chyba
>>> P0xxx,
>>> už si nepamatuji přesně to číslo, ale vysvětlení bylo "obvod ventilátoru
>>> -
>>> porucha". Já to i psal v původním mailu, že v tomto může být chyba, ale
>>> neměl jsem to jak zkontrolovat. Od diagnostika nás poslali do další
>>> dílny,
>>> tentokráte specializované přímo na Fordy.
>>>  V této dílně si udělali vlastní diagnostiku, ne notebookem ale
>>> obrovským
>>> měřákem (určeným přímo na motorovou diagnostiku) a konstatovali - hmm,
>>> jasně,
>>> řídicí jednotka větráku v čoudu. A rovnou nabídli, že seženou do tří dnů
>>> novou za 350 Eur, nebo jetou za 100 Eur.
>>>  Na aukru ji vidím za 499 Kč :-). Jednotku mám venku, chtěl jsem ji
>>> kuchnout,
>>> ale asi se do ní ani nedostanu. Na Ali* je za 5 USD, když se jich koupí
>>> 20.
>>> Auto bez jednotky normálně jede, ani indikace motoru nesvítí, je mu to
>>> putna. Ještě tu žena obvolává známé, ale pokud se s cenou nedostaneme
>>> podstatně níže, asi tu pokus o opravu vzdáme, budeme se přepravovat v
>>> noci
>>> a domů taky dojedeme - pokud auto jede, motor se chladí dost a pokud by
>>> nás
>>> stihl nějaký problém a motor se začal přehřívat (kolony atd.), tak holt
>>> si
>>> stahneme okýnka a pustíme naplno topení, to by mělo pomoci :-). V ČR to
>>> jistě
>>> nebude už velký problém.
>>>  Jen pro strýčka příhodu, pokud by tohle měl někdo z nějakého vraku v
>>> garáži, má to číslo 940.0029.04 a pasuje to i na Mondea 2005 - 2011.
>>>  Zdraví Pavel
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


---
Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.
http://www.avast.com

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 


---
Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.
http://www.avast.com



Další informace o konferenci Hw-list