[MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy - FIXED! //

balu balu na k-net.fr
Sobota Červenec 11 20:45:51 CEST 2015


zacinajuce...



> On 11.7.2015, at 20:45, balu <balu na k-net.fr> wrote:
> 
> Tiez sa hovori, ze auta zacinacuje na F nekupovat. Ford, Fiat a Francuzske...
> 
> 
> 
>> On 11.7.2015, at 20:19, konference <konference na ei.cz> wrote:
>> 
>> Radku, ja jsem fordak !!
>> 
>> Mam fordama najeto cca 500.000 km a jen jednou jsem jel vlakem z Ziliny domu
>> (zaseknute brzdy na Galaxy)
>> Vetsi zavady -  jednou ze Splitu Mondeem bez blinkru (vada v ridici
>> jednotce), jednou z Warszavy s vadnymi blinkry na Galaxy (vadny spinac)
>> Jinak bezne zavady - zarovky, rozbite okna, vykradnute auto, ...
>> 
>> Na druhou stranu musim priznat, ze Escort, Mondeo, Mondeo, C-max, Galaxy
>> jsem vzdy provozoval do cca 150.000km do cca 5 let, takze byly pomerne nove.
>> Ale vsechny mely odtahane tuny materialu, tvarnic, betonu, soucastek, ....,
>> takze makaly vyznamne
>> Take musim napsat, ze vzdy jsem dodrzoval servisni intervaly
>> 
>> Kdyz posloucham jine ridice, tak Ford je spolehlivy.
>> 
>> Doufam, ze me na dovolene me GALAXY nesklame ... mam 120.000 na tachometru
>> --- abych to nezakrikl
>> 
>> Galuszka Jan
>> 
>> -----Original Message-----
>> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Radek
>> Sztwiorok
>> Sent: Saturday, July 11, 2015 11:27 AM
>> To: HW-news
>> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy - FIXED!
>> 
>> Neni zac od toho tako kenference je. A jsem rad ze muj prinos se zvedcil z 
>> 0% na trosku nad 0. Neni nic horsiho nez auto ktere se pokazi na dovolene. Z
>> 
>> druhe strany nadarmo se nerika fordem tam a vlakem zpatky.
>> RS
>> ----- Original Message ----- 
>> From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>> Sent: Friday, July 10, 2015 6:00 PM
>> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy - FIXED!
>> 
>> 
>> Zdravím,
>> tak sláva, větrák větrá, klima chladí, auto jede :-).
>> Ano, ten vodič končí v konektoru zasazen do jakéhosi červeného terčíku,
>> zatímco 2 silnější piny, které jsou rovněž v tomto konektoru, mají terčík
>> jiné barvy - takový žlutošedý. To bude tedy asi na určení vhodného nástroje.
>> Nicméně - já to zkoušel ještě trošku rýpat tam jehlou a současně tahat za
>> ten drát a najednou škub - a drát byl na 2 kusy. Moje síla přitom nebyla
>> přiměřená tomu, abych přetrhl ne úplně tenký vodič. Přetrhl se v místě, kde
>> byl již dříve poměrně ostře zalomený, a to z důvodu, že byl velmi těsně
>> utažen do toho konektoru a opíral se tam o jednu hranu toho vnějšího 
>> pouzdra,
>> kterážto ho zalamovala tak o 120 stupňů. Odizoloval jsem oba konce. Měď byla
>> v místě přerušení v délce tak 1 mm zašedozelenalá. Evidentně se tím opřením
>> o hranu časem porušila izolace a dostala se tam vlhkost.
>> Spojení bylo provedeno dutinkou z malé "čokolády", dobře utaženo
>> a zaizolováno. Nicméně, probrat k životu se to nepodařilo, zdánlivě se nic
>> nezměnilo. Jelikož na fórech píší, že je nutné závadu vymazat a já tu žádnou
>> diagnostiku toto umožňující nyní nemám, tak holt jsme opět zajeli do 
>> servisu,
>> kde jsme již jednou byli a nechali je to udělat. Poté už se to chovalo jak
>> mělo - po zapnutí klimy se roztočil větrák a za sekundu nato sepnul 
>> kompresor.
>> Takže tímto děkuji všem za podporu, vaše informace mne pomohly určit směr
>> postupu opravy, která nakonec skončila úspěšně.
>> S pozdravem a přáním hezké dovolené
>>   Pavel Troller
>> 
>>> To Vam asi zase nepomuzu. Opravuji jich hodne a plantaji se mi do kupy ale
>>> jak pise kolega nademnou byvaji tam bud barevne oznacene plastove pera 
>>> nebo
>>> je to jen na vypichovak.Pokud to nepujde jinak tak ho vrtnete malym
>>> vrtackem a on se rozpadne a pak ho vystourate.
>>> To je ten problem dnesnich servisu napise to krabicku tak se hned meni 
>>> aniz
>>> by nekdo prvne meril.
>>> RS
>>> ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
>>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>>> Sent: Friday, July 10, 2015 11:09 AM
>>> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
>>> 
>>> 
>>> Zdravím,
>>> tak to vypadá, že máme zaměřeno.
>>> Nařízl jsem drát těsně u konektoru. Měď čistá, nezkorodovaná. Ale mezi
>>> pinem
>>> v konektoru a vodičem nekonečno Ohm. Závada je přímo v konektoru.
>>> Udělal jsem i "protiexperiment" - po nastartování se na vodiči objevilo
>>> kýžených 4.4V, zatímco na konektoru nic.
>>> Nyní možná hloupá, ale přesto otázka: Jak se do toho konektoru leze ? Jak
>>> to opravit ? Je velmi robustní, má vnitřní těleso, v němž jsou kontakty,
>>> které
>>> je nějak fixováno ve vnějším obalu. Potřebovalo by to uvolnit a vysunout
>>> dopředu (nebo naopak obal zasunout dosadu směrem po drátech), ale drží to
>>> v sobě jak helvétská víra. A jak je ten drát k tomu kontaktu přidělaný ?
>>> Zaříznutý ? Přpájený ? V pružině ?
>>> Zdraví Pavel
>>> 
>>>> Koukam spravny elektrikar na dovolene.
>>>> Merak naradi tak to ma byt.
>>>> Liznete ten tenky drat nozem jestli neni pod izolaci cerny. Jestli si
>>>> dobre
>>>> vzpominam(hold jezdi mi tu takovych srotu dost ta elektroinstalace v
>>>> autech
>>>> krizem vsemi znackami je strasna) tak v jednom pripade to bylo primo v
>>>> konektoru a pak to bylo v tech 30cm do napojeni na  tlusti svazek .
>>>> Prominte ale ted tu zadneho forda nemam abych koukl(kdyz to clovek vidi
>>>> hned si vzpomene).
>>>> S tim smazanim jsi nejsem jist. Vesmes staci bud opakovane nastartovat
>>>> motor a ono se to chytne samo ci odpojit na par hodin baterku a po
>>>> pripojeni se provedene automaticky inicializace. Ja to mazu vzdy po 
>>>> oprave
>>>> takze v tomhle bych fakt lhal.
>>>> RS
>>>> ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
>>>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>>>> Sent: Wednesday, July 08, 2015 9:32 PM
>>>> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
>>>> 
>>>> 
>>>> Zdravím,
>>>> ano, zítra se na to podívám. Vše se to zdá potvrzovat.
>>>> Dnes jsme byli opět v servisu. Měli pro nás připravenu náhradní krabičku
>>>> a chtěli i s montáží 70 Eur. Skřípal jsem zuby, ale souhlasil. Jen jsem
>>>> jim
>>>> koukal pod ruce, co tam všechno kutí. Krabičku nasadili, zapojili - a 
>>>> nic.
>>>> Stejný problém. Ventilátor stojí a hlásí se kód P0691 - Fan 1 control
>>>> circuit
>>>> low. Tak jsme slušně poděkovali a jeli pryč. Já včera stačil naši 
>>>> krabičku
>>>> kuchnout - ještě jsem to, že jde nejspíš o kabeláž, nevěděl. Horní
>>>> plastové
>>>> víčko to odneslo, ale pak už to bylo nedestruktivní a tak věřím, že jsem
>>>> nic nezničil a víčko si vyrobím nové a přilepím - stejně jako bylo to
>>>> staré.
>>>> Každopádně DPS vypadá velmi dobře pájená, spoje jsou krásné, lesklé, 
>>>> nikde
>>>> ani
>>>> stopa koroze jako na fotkách té ruské, co tu na to šel odkaz. Nemá 
>>>> náhodou
>>>> automotive výjimku z RoHS ? Bezolovnatě to nevypadá.
>>>> Nevypájoval jsem destičku, jen vidím na ty spoje a součástky, které jsou
>>>> vidět, ale vypadá to velmi důvěryhodně.
>>>> Poté, co jsme začali tušit, že jde o problém někde jinde, jsem začal
>>>> hledat
>>>> a našel zdroj, hlásající, že s běžícím motorem má být na tom tenkém drátě
>>>> cca 4.4V. Já to měřil a ať měřím jak měřím - proti zemi i + - stále 0,
>>>> neboli
>>>> drát fakt trčí ve vzduchu. Říkáte, že do půl metru ? U nás se zhruba po 
>>>> 30
>>>> cm
>>>> ten svazek od ventilátoru "zavětvuje" do podstatně tlustšího. Máme tedy
>>>> kuchat
>>>> i ten tlustý ? Trošku se bojím, abych něco nepoškodil. Radíte odpojit
>>>> baterii ?
>>>> Není u takto "chytrého" auta po odpojení baterie něco potřeba resetovat ?
>>>> Minimálně asi bude chtít nakódovat rádio, a kód tu samozřejmě nemáme..
>>>> Nebo
>>>> to mám risknout se zapojenou baterií ?
>>>> Jinak tyhle TDCi motory jsou teplotně velmi stabilní. Říká se, že
>>>> zážehové
>>>> motory se snáze přehřejí, protože nejedou-li na plný výkon, škrtí se
>>>> průchod
>>>> vzduchu motorem, zatímco diesel stále hltá plnou dávku vzduchu, kterou se
>>>> chladí. V pár kolonách jsme cestou sem popojížděli a teplota ani
>>>> nestoupala.
>>>> Samozřejmě to nechci zneužívat, ale pokud to tady nevyjde, hodláme s tím
>>>> nastoupit na cestu do ČR koncem příštího týdne - dojelo to sem, mělo by 
>>>> to
>>>> dojet i zpátky :-). Budeme více sledovat teplotu a když tak zastavíme,
>>>> abychom motor nepoškodili.
>>>> Ještě otázka na konec - v jednom zdroji jsem četl, že ani po opravě 
>>>> drátu
>>>> to fungovat nezačne, dokud se přes OBD nevymaže ta závada. Čili budu 
>>>> muset
>>>> zase na diagnostiku ? Hmm, hloupé... Nebo to jde i jinak ?
>>>> Zdraví Pavel
>>>> 
>>>>> Jedna rada ze jste kolega. Pamatuji-li si spravne od te jednotky jdou 3
>>>>> draty. Dva silne a jeden slaby. Rozkuchejte svazek a tak do pul metru
>>>>> bude
>>>>> ten slaby preruseny. Jestli si dobre vzpominam je ruzovy nebo fialovy. 
>>>>> Je
>>>>> to takovy spek ale uz jsem to parkrate spravoval.
>>>>> To je ta kvalitni cinska kabelaz.
>>>>> Nic za to nedate a mozna i neco usetrite. Jinak muzete v prvni vetsi
>>>>> kolone
>>>>> uvarit motor a to nestoji za to.
>>>>> RS
>>>>> ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
>>>>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>>>>> Sent: Tuesday, July 07, 2015 7:52 PM
>>>>> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
>>>>> 
>>>>> 
>>>>> Zdravím,
>>>>> tak se hlásím z druhým dějstvím.
>>>>> Zajeli jsme do servisu a nechali doplnit chladivo. Výsledek žádný.
>>>>> Pánové
>>>>> se tam s tím mořili ještě asi 3 hodiny a pak to vzdali. Doporučili dojet
>>>>> o
>>>>> pár ulic dál, že tam je diagnostická dílna.
>>>>> V diagnostické dílně byli úspěšnější a zjistili, že problém vůbec není
>>>>> v klimatizaci jako takové, ale v hlavním ventilátoru motoru, který
>>>>> nejede.
>>>>> Servisák to celkem uměl, šel takřka najisto, vyvolal i příslušný test,
>>>>> povídá "teď by se měl větrák rozběhnout" - a nic, a za chvíli chyba
>>>>> P0xxx,
>>>>> už si nepamatuji přesně to číslo, ale vysvětlení bylo "obvod ventilátoru
>>>>> -
>>>>> porucha". Já to i psal v původním mailu, že v tomto může být chyba, ale
>>>>> neměl jsem to jak zkontrolovat. Od diagnostika nás poslali do další
>>>>> dílny,
>>>>> tentokráte specializované přímo na Fordy.
>>>>> V této dílně si udělali vlastní diagnostiku, ne notebookem ale 
>>>>> obrovským
>>>>> měřákem (určeným přímo na motorovou diagnostiku) a konstatovali - hmm,
>>>>> jasně,
>>>>> řídicí jednotka větráku v čoudu. A rovnou nabídli, že seženou do tří dnů
>>>>> novou za 350 Eur, nebo jetou za 100 Eur.
>>>>> Na aukru ji vidím za 499 Kč :-). Jednotku mám venku, chtěl jsem ji
>>>>> kuchnout,
>>>>> ale asi se do ní ani nedostanu. Na Ali* je za 5 USD, když se jich koupí
>>>>> 20.
>>>>> Auto bez jednotky normálně jede, ani indikace motoru nesvítí, je mu to
>>>>> putna. Ještě tu žena obvolává známé, ale pokud se s cenou nedostaneme
>>>>> podstatně níže, asi tu pokus o opravu vzdáme, budeme se přepravovat v
>>>>> noci
>>>>> a domů taky dojedeme - pokud auto jede, motor se chladí dost a pokud by
>>>>> nás
>>>>> stihl nějaký problém a motor se začal přehřívat (kolony atd.), tak holt
>>>>> si
>>>>> stahneme okýnka a pustíme naplno topení, to by mělo pomoci :-). V ČR to
>>>>> jistě
>>>>> nebude už velký problém.
>>>>> Jen pro strýčka příhodu, pokud by tohle měl někdo z nějakého vraku v
>>>>> garáži, má to číslo 940.0029.04 a pasuje to i na Mondea 2005 - 2011.
>>>>> Zdraví Pavel
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 
>> 
>> 
>> ---
>> Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.
>> http://www.avast.com
>> 
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> 
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list