Re: Regulace výkonu LASER diody

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Středa Červenec 8 20:38:09 CEST 2015

Budenie prudovym zdrojom je nie velmi spravne a Danyk je - pri vsetkej
ucte - znamy tym, ze je pras... no skratka nerobi veci tak ako treba.

Bezny datasheet trojnohej laserovej diody je trebars tu
http://www.farnell.com/datasheets/43664.pdf a rozhodne to treba budit
zdrojom prudu, ktory ma spatnu vazbu od monitorovacej diody. Je tam aj
udaj o monitorovacom prude pri nejakom vystupnom vykone. Treba sa
pozriet na druhej strane datasheetu, ako velmi je vystupny vykon
zavisly od teploty pri konstantnom prude. Ak sa nastavi pri jednej
teplote, vplyvom zohrievania cipu sa bude divoko menit a dioda sa moze
odporucat.
Spatna vazba sa da urobit trebars jednym operakom a tranzistorom -
monitorovacia dioda zapojena v zavernom smere, od anody k zemi odpor
na ktorom sa meni ubytok napatia od monitorovacieho prudu. Toto
napatie sa operakom zosilnuje a udrziava sa prud laserovou diodou tak,
aby bol monitorovaci prud konstantny.

http://www.maximintegrated.com/cn/app-notes/index.mvp/id/1769
http://www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1274119