Solar Impulse nad Pacifikem

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Červenec 4 01:04:17 CEST 2015

Zdravím,

> Pridajte jsdelivr.net

Toto není bonzovací site, ale součást vzhledu stránky: "Scrolling text like
old marquee element"

> a bootstrapcdn.com

Jakýsi framework pro programování advanced funkcí na webu. Opět žádné
šmírování.

> a youtube;

Vypadá to, že z něj tam scriptem vytvářejí celý iframe.

> aj tych googlov je vlastene niekolko... (bonzol ich noscript)

Ano, a ty ostatní se opět starají o chod té stránky. Jen jeden (analytics)
je šmírovací.

> Tie diskuzie co tu obcas bezia o nabobtnanych knizniciach nasobne platia
> pre sucasny web development...

Ano, přesně tak. Pokud si zablokujete všechny scripty noscriptem, neuvidíte
půlku toho, co byste měl :-). Je samozřejmě diskutabilní, zda se takto mají
weby psát, ale je to holt moderní. Kolega PT všechno šmahem hodil do jednoho
pytle jako scripty na šmírování. Proto taky nemám rád noscript - taky
nerozlišuje mezi "dobrými" (tj. užitečnými, alespoň co se zobrazení toho
webu týče) a "špatnými" (bonzovacími) - a tedy ho nepoužívám. Jak říkám,
mému pojetí, co si do browseru pustit a co ne, nejlépe vyhovuje Ghostery
(ne, nejsem placeným agentem :-) ) a proto ho používám. Nevhodné scripty
odstraní a neškodné ponechá. Nevidím důvod, proč bych měl javascript obecně
ze svého browseru zcela vymýtit, některé věci se v něm dají udělat fakt
pěkně.

Zdraví Pavel