Viceotackove trimry SR PASSIVES z TME - zkusenosti?

Jirka zaloha na volny.cz
Čtvrtek Červenec 2 20:37:07 CEST 2015

Vracím se k tématu poté, co jsem trimry mohl alespoň základním způsobem
změřit.

Jde o 2k hodnotu z TME - jednak údajný SR PASSIVES T910Y

http://www.tme.eu/cz/details/t910y-2k/potenciometry-viceotackove-tht-38-palce/sr-passives/

jednak Murata PV36W

http://www.tme.eu/cz/details/pv36w202c01b00/potenciometry-viceotackove-tht-38-palce/murata/

fotka obou vedle sebe viz http://www.jpeg.cz/images/2015/07/02/frPR.jpg

Je vidět, že dle označení na pouzdře onen SR PASSIVES T910Y je ve
skutečnosti Kingtronics 3296 viz

http://www.kingtronics.com/trimming-potentiometers/RKT-3296.html

Udělal jsem základní měření nastavitelnosti hodnoty, mechanické a
teplotní stability obou typů, vždy na dvou náhodně vybraných kusech.
Výsledky:

Murata reaguje zcela precizně na pootáčení šroubku, prakticky bez vůle a
hystereze (až neuvěřitelně). Kingtronics má vůli/hysterezi okolo půl
otáčky, přičemž na počátku pohybu někdy dokonce dojde ke krátké inverzi
smyslu změny hodnoty... Není to nic dramatického, jde o jednotky až max.
desítku Ohmů při nastavené hodnotě 1k, ale je to tam.

Jak Murata, tak Kingtronics nastavenou hodnotou prakticky nereagují na
ostrý poklep na pouzdro, ani na ohřev (pouze rukou) - v tomto směru se
tedy zdají být porovnatelné.

Čili opět se potvrzuje pravidlo (jakkoliv ale není dogmatické!), že za
málo peněz bývá méně muziky.

--
Jirka