Rozborka uspornej ziarovky

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Leden 31 13:38:40 CET 2015

No, ja za najvacsi uspech pokladam to, ze sme sa zisli (aj ked bohuzial nie vsetci).

Mozno aj v tomto pripade by to chcelo skor realne nez len virtualne stretnutie (a pivo)... :-)

----

Rozmyslal som nad tym, ako sa vyhnut robeniu zdroja pre velky rozsah napati, ktory zrejme uz aj tak nadejny bastlic ma (alebo nech si zaobstara). Cely meraci geret by mohol byt relativne nizkonapatovy (trebars 12, napajany z bezneho adaptera) s tym, ze pre tie seriovo zapojene LEDky by si nadejny bastlic k tomu pripojil seriovo este svoj zdroj (ebonitovu tyc, anodovu baterku, motorgenerator). Vyzva potom spociva v presnom merani napatia, ktore je mimo napajacie napatie celeho obvodu.

Potom je este otazka ako korektne merat svietivost - staci bezna fotodioda korigovana na citlivost oka? Zrejme sa bude dat robit len relativne meranie pri fixovanej polohe fotodiody voci LEDke, alebo sa da nejako rozumne zbastlit nahrada za tu meraciu gulu?

wek