LED majak - pulsni provoz

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Leden 30 21:01:20 CET 2015

Tak tem 1W LED s plechem v zakladne se snazim vyhnout, rad bych co nejnizsi
rozmery i vahu (bude to litat, navic bych rad, kdyby se to veslo do prumeru
kolem 50mm, teoreticky bych mohl kolem kazde LED natvarovat reflektor z
hlinikove folie), mel jsem za to, ze v rozumnem pulsnim provozu je mozne LED
pretezovat az nekolikanasobkem maximalniho trvaleho proudu. Asi nezbyde, nez
to vyzkouset, zase tak velka ztrata to nebude, kdyz mi to odhori.

Co se tyka barvy, idealni by asi byla oranzova, pouzitelna zluta nebo i
cervena.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Jirka" <zaloha na volny.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, January 30, 2015 8:02 PM
Subject: Re: LED majak - pulsni provoz

Konkrétní čísla, tím spíš pro Váš případ asi nenajdete. Šel bych cestou
selského rozumu, tedy zvolit LED s co největším chipem a ještě
připevněným na dostatečně hmotné a tepelně vodivé podložce.

To by mělo umožnit odvedení tepla vzniklého v pulsním provozu, navíc
velkou LED nebudete ani integrálně vzato moc (nebo vůbec) přetěžovat.

Vámi uvedené LED v plastových tepelně izolačních pouzdrech takového typu
nejsou, volil bych něco s pájecí základnou, nebo alepoň SMD na keramice.

Pokud ze stejného obchodu, tak třeba něco na způsob
http://www.gme.cz/led-yellow-1w-40lm-120-p518-123

Jo a má to být žluté?

Když jsem svého času (cca dva roky zpět) dělal zařízení, jehož kontrolky
měly být vidět v průmyslovém provozu a i za příp. osvětlení Sluncem,
skončilo to na použití bílých LED s barevnými filtry. R, G ani Y LED
nebyly za normálního proudu (desítky mA) schopné ze sebe vyloudit ani
zdaleka takový jas...

Ještě poznámka: hodně muziky za málo peněz se skoro vylučuje, to už jsem
tu řekl mockrát.

--
Jirka