Osvetleni LED Re: LED filamenty, was: Rozborka uspornej ziarovky

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Pátek Leden 30 10:41:23 CET 2015

Já mám v plánu také udělat pořádné osvětlení do pracovny. Mám objednáno
9x 100W LED WARM bílá - cena za čip okolo 4 dolarů.
Chci to dát vše do série  a namontovat na podélný chladič. Mělo by se to
vejít do krytu od malé zářivky.
Mám tu jeden kousek toho čipu, při 1A proudu je na něm +-31V, a svítí to
už velmi pěkně s tím, že to ještě  nijak zvlášť nehřeje.
  No a celé to chci napájet ze sítě ( usměrněné , vyhlazeno kondem ) do
série pak proudové omezení:
http://paja-trb.cz/konstrukce/pir_osvetleni/lm317-proud.jpg   pro
jistotu třeba s LM 1085
Pokud to budu provozovat s 1-1,5A, tak na LEDkách bude  31x9 = 280V a na
usměrňovači s kondem 270M(400v)
při téhle zátěži 295V ( změřeno , zatíženo spirálou)  takže na tom
regulátoru se bude topit 15-20W max.

Počítám, že účiinost LEDek při 1/3 - 1/2 zatížení je větší a to proudové
omezení se mi jeví jako nejjednodušší řešení napájení LEDek ze sítě.
Určitě jednodušší ( a levnější ) než driver ke každé ledce.
Regulace výkonu nastaveným proudem sériového regulátoru - třeba 0,5 , 1,
1,5A
Mám trochu strach, že to světlo bude moc teplé ( žluté, ale možná to
budu kombinovat s 3 studenými LED v kombinaci s 6x teplá.
Má to nějaký háček, nebo je předpoklad, že to bude fungovat?

Ideální by bylo to proudové omezení nahradit spínaným regulátorem, ale
existuje nějaká náhrada tohoto lineárního  "dvoudrátového" zapojení
regulátorem proudu ve spínaném režimu ?

JaKub