OT: kam ten svet tahne ...

Zdeněk zdej na atlas.cz
Čtvrtek Leden 29 14:00:09 CET 2015

To lehko. :-)
To, co popisuješ, je teorie. Praxe je trochu jiná...
Některé dražší zásilky se běžně vyhnou celnímu řízení. Žádná plná moc, žádné
zastupování. Ověřeno osobně, v okruhu známých a na webových fórech.

Z.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr
Zahradnik
Sent: Thursday, January 29, 2015 11:25 AM
To: HW-news
Subject: Re: OT: kam ten svet tahne ...

Původní zpráva ze dne 22.1.2015 od Zdeněk Aster:

> No me by zase zajimalo, kdyz mi jde neco prijde DHLkem mimo EU tak to
> vetsinou nikdo neresi, ani CLO ani DPH.....

To těžko :-) DHL samozřejmě řeší a musí řešit celní formality. V každém
celním řízení je navíc potřeba, když tě zastupuje jakákoliv společnost, mít
tvou plnou moc. Takže bych si tipnul, že jsi jim tu plnou moc už kdysi
jednou dal, oni ji mají, a na základě té tě zastupují. Klasicky zásilku
proclí. Pokud jsi podnikatel plátce DPH, pak neplatíš DPH. Tedy oni zásilku
proclí, clo vyjde nulové, DPH neplatíš, zásilku dodají. Podklady pro
proclení mají z vývozních dokumentů na základě harmonizačních kódů. U DHL je
jedna zajímavá věc ta, že netisknou JSD, tedy se zásilkou nedostaneš JSD
jako například u FedExu. Proto si můžeš myslet, že zásilka nebyla proclena.
Ale byla proclena a JSD ti pošlou e-mailem buď automaticky nebo na základě
požadavku.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem