Re: problem s regulatorem Eurotherm 902

nevrklap na volny.cz nevrklap na volny.cz
Čtvrtek Leden 29 10:03:43 CET 2015

Zdravim,

diky za odpoved. Akorat si teda nejsem jisty jestli zkouset tu pamet menit nebo to rovnou vyhodit.. Predpokladam, ze menit tu pamet treba za obycejnou SRAM asi nema smysl, jestli tam treba nejake kalibrace ci nastaveni uklada uz vyrobce..

Diky
P.

>Mám zkušenost, že jisté zařízení právě s touto pamětí dělá neskutečné
krávoviny nejrůznějšího druhu právě v situaci, kdy tato paměť je "divná".

Podotýkám přitom, že nemusí jít o vybitý zálohovací článek - po otevření
pouzdra a jeho změření byl stále v podstatě OK. Dále jsem paměť
netestoval...

Situace se opakovala u několika zařízení zcela nezávisle a s různými
projevy, příčina byla ale vždy v té paměti.

Přiznám se, že to moc nechápu (ačkoliv nejsem sw znalý), vždycky jsem si
představoval, že elementární kontrola správnosti dat v paměti není zase
nic tak náročného (od parity po MD5 hash či co já vím). No a v případě
jakéhokoliv poškození dat vůbec program nenastartuje a hlásí (příslušnou
a správně pojmenovanou) chybu.

Ale asi jsem z jiné doby, kdy se ještě věci dělaly poctivě...nebo
nechápu myšlení softwerářů.

Nicméně popsaná zkušenost nemusí být přenosná, protože to chování určitě
víc než na čem jiném závisí právě na sw ošetření havarijních stavů.

--
Jirka