dopručte voIP operátora VYŘEŠENO!!!

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Středa Leden 28 22:46:54 CET 2015

Tak jsem dal na radu Petra Tomáška a prakticky 3 dny testoval VoIP od
odorika, IPVOx a jedno privátní.
Prošel jsem fórum odorik, vypadá to, že se o to starají lidi, kteří tomu
rozumí a hlavně jsou ochotní.  To hlavně mě podpořilo v dalších testech.
Odorik už běhá dobře i na tom pomalém připojení 32/16kpbs - implementace
toho SIP portu 6699 sice  nedopadla ( asi neprochází mobil.cz
připojením) , ale ten prefix když se použije s cca 1 sec. mezerou je
funkční. Zakomponoval jsem ho do předvolby a chodí to , kvalita
použitelná - o něco málo horší než GSM. Kodek  G.729. Vedle datového
toku je hodně důležitý packet jitter. Bohužel některé HW telefony nemají
možnost ho nastavit  ( Siemens ) tak ta možnost  volby s prefixem je
výborná.
   Moje praktické testy potvrdily, že to má velký vliv na kvalitu hovoru
na špatném připojení. Sice za to zaplatím zpožděním hovoru. To  je tak
na hranici únosnosti ( lidé si pak skáčou do řeči ),
ale dá se to, zvlášť když o tom vědí. Navíc většina naší rodiny je
odchována na CB rádiu z dob porevolučních - takže jim to nebude zajisté
činit problémy.
Na "normálním"  připojení to je samozřejmě bez jakýchkoliv kompromisů,
lze použít kvalitnější kodeky.  Poprvé jsem si vychutnal kvalitní "HiFi"
hovor s Pavlem Trollerem. Testovací hudba z WELLu T-22 hrála z HF
kvalitněji, než moje minivěžička v pracovně!

Za celou dobu testů  odorika se nestalo, aby neprošel nějaký hovor. Opět
zklamal IPVOX, kdy spojení někdy trvá neskutečně dlouho (5-20 vteřin než
to začíná vyzvánět)
z cca několik desítek hovorů z IPVOXu se  2 nespojily vůbec, u jednoho
se stalo, že po vyzvonění a vyzvednutí ticho.

Takže děkuji P.T.  za "podporu" ...  po provolání kreditů na IPVOXu to
postupně všechno přeportuji k odorikovi, kde to pujde nastavím druhý
účet u odorika + seznámení obsluhy :-)
Jako bonus tam je poloviční cena volání na mobilní telefony a na to
rodina slyší i za cenu výměny čísel:-)

JaKub