vlhkost DHT-11

Jirka zaloha na volny.cz
Úterý Leden 27 17:36:47 CET 2015

Hmmm...."nejakej meteo" co? Jako nějaké meteostanice? Značkové a
kalibrované, nebo jako obvykle čínské no-name?

Pokud b), tak pravděpodobně porovnáváte jednoho Číňana s jiným a snažíte
se zjistit, kde je pravda.

Tahle úloha nemá řešení...

Víte, ono měření je o něčem trochu jiném, ale to je nakonec popsáno v
každé standardní učebnici.

Abych byl trochu konkrétní: měl jsem před delší dobou v rukách jistou
meteostanici (dárek komusi k nějakému jubileu či co), vypadala velmi
bombasticky a "in", moře velkých displejů na kdovíco všechno atd. Po
podivných údajích a následné kontrole externího rádiového teplotního
čidla jsem zjistil, že jeho chyba je někde mezi 5 až 10 stupni C podle
momentálního údaje...

Čidlo šlo vnitřním zásahem srovnat jednobodově, možná při max. snaze
dvoubodově, ale vícebodově už ani omylem. Číňan totiž jako sensor použil
termistor a nějak neřešil, že jeho charakteristika nemá s lineární vůbec
nic společného...

Takže abych to řekl lapidárně a stručně: pokud nemáte dostatečně přesný
měřák, nemá vůbec smysl nějaké porovnávání a následné závěry.

--
Jirka