MECH: ohyb plechu

prochaska na divesoft.cz prochaska na divesoft.cz
Sobota Leden 24 19:48:28 CET 2015

Pro první odhad se dá vzít, že "neutrální vlákno" (jehož délka se při
ohybu nezmění) leží v 1/3 tloušťky plechu (od vnitřku ohybu). Pro přesnou
práci nezbývá než to vyzkoušet. Též existují různé tabulky a pomůcky pro
výpočet, ale já vždycky stejně nakonec skončím u toho zkoušení.

Aleš Procháska