RE: Vtip na pátek

Pátek Leden 23 14:02:58 CET 2015

Kubo tak to já jsem Eso++ ;-))
Krátké testovací prográmky (třeba rozsvícení dvou bodů s praporkem na hyperbolickém indikátoru) jsem psal přímo z panelu počítače Rodan do operační paměti !!!  Maximálně pár desítek instrukcí, pak už to ztrácelo efekt.

Zdravím
L. Kručinský

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Šerých Jakub
Sent: Friday, January 23, 2015 11:45 AM
To: HW-news
Subject: RE: Vtip na pátek

Jsem Eso+ :-)))

Kdysi dávno myslím v éře Win3.11 jsem potřeboval cracknout jeden program co měl hardwarový dongle. Tak jsem ho disassembloval. Byl na to tehdy úžasný disassembler (už nevím, jak se jmenoval), který při prvním průchodu vytvořil automatické symboly a jejich tabulku. Když se tím člověk porochnil a zjistil, co která rutina, proměnná  atd. dělá, mohl si v té tabulce přepsat názvy těch automatických symbolů (a dokonce si do zdrojáku dopisovat komentáře). Pak se to prohnalo tím disassemblerem znova a postupně se takto iterovalo ke krásně čitelnému kódu.

Tehdy jsem v tom programu našel jediné místo, kde se rozhodovalo, zda je dongle s platným klíčem přítomný a stačilo pak jen prohodit instrukci JZ za JNZ. To už jsem "programoval" skutečně v hexa editoru  přímo v exáči.  :-)))

Jakub Šerých