mech: lze doma provrtat nuz do pakovych nuzek na plech ?

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Leden 20 20:49:51 CET 2015

protože se tím převrtávaly zavařené hlavně

----- Původní zpráva -----
Od: "Vláďa Anděl" <vaelektronik na vaelektronik.cz>

hledejte vrtáky CBN - kubický nitrid bóru.
http://www.mmspektrum.com/clanek/pkd-a-cbn-nastroje.html
Někdy před 20 lety jsem ho koupil na nějaké výstavě, předváděli s tím
vrtání do ložiskových kroužků. Šlo to do červena a šla z toho normální
špona. Princip je, že materiál se pod vrtákem při dostatečných otáčkách
vyhřeje, změkne a vrták tu teplotu vydrží. Pak jsou taky vidiáky
nabroušené jako na železo, ale nevím jestli by to fungovalo stejně.
Pak už jsem tyhle nitridové nikde neviděl.