Mech: "jemný" ozubený řemen

Ivan Kiss Ivan.Kiss na novohrad.sk
Úterý Leden 20 14:36:54 CET 2015

Ano, je to riesenie, ale u paraglidu sa to nepouziva. Teda nestretol som
sa s tym ani s inym doplnkom na znizenie polomeru ohybu.
Pri spojeni dvoch sluciek vznika spoj ako ambulantny uzol, cize je ohyb
cez dve naprotivne snury. Zrejme to vyhovuje. Tych najtensich snur je na
kridle trochu viac. Ich ulohou je nielen uniest cloveka, ale aj
zapezpecit aby ten kus textilu nad hlavou mal relativne cistu geometriu
kridla. Tym som chcel povedat, ze nie su velmi zatazene.

Pre hrubu predstavu aramidove snura hruba 0,6mm unesie 65kg. Tieto snury
su pouzite v hornej casti vetvenia a je ich asi 80. Cize pri teoretickom
rovnomernom zatazeni by tie snury uniesli 5200kg. Ja mam 85kg, tak som
usmiaty a akceptujem aj nejaku stratu pevnosti ohybom a to aj pri lete v
ostrej spirale, kde by bolo pretazenie povedzme 5G :-)

Nuz ale toto je tema na piatok, alebo do ineho fora. Ak mate chut
pozrite nase stranky www.flyzone.sk i ked vela technickych informacii
tam nie je.