Rozborka uspornej ziarovky

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pondělí Leden 19 12:55:33 CET 2015

Moje osobní zkušenost je následující:

Nad stolem mi svítí asi 1 m LED pásku 6000 K. Svítí i na postel. Občas se
stane, že si chci jen na chvíli lehnout, ale po chvíli usnu.

Když jsem si hrál s displejem, o kterém jsem tu nedávno referoval, tak jsem
po pár bezesných nocích zjistil, že nemůžu usnout kvůli poměrně slabému
světlu z něj. Svítil na strop a to stačilo.

Zajímavé je, že toto se dělo výhradně když svítil sám. K vyřešení problému
tedy stačilo buď zakrýt displej, nebo rozsvítit další zdroj světla.

PH

Od: Vláďa Anděl vaelektronik na vaelektronik.cz
(mailto:vaelektronik na vaelektronik.cz)

"Pokud ty receptory nemají citlivost zrovna jen na těch 450 nm kde svítí
čip ledky a berou celou modrou oblast (cca těch 400-500), nemělo by
záležet jestli svítím ledkama, CFL nebo klasickou žárovkou a rozhodující
bude barevná teplota. U všech těchto světelných zdrojů mohu mít 3000K,
takže pak se můžeme bavit už jen o tom, jak dlouho ponocujeme a při jak
intenzivním světle.